بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ساعتی پس از اظهارنظر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در خصوص انتقال پایتخت این رژیم به قدس شریف، به این گفته مقام آمریکایی واکنش نشان داد.

تیلرسون امروز گفته بود که دولت ترامپ کماکان در حال بررسی مباحث مربوط به انتقال سفارتخانه خود به قدس اشغالی و «تأثیرات این اقدام بر روند صلح در خاورمیانه» است.

آنطور که یدیعوت آحارونوت گزارش داده، نتانیاهو ساعاتی پس از این اظهارنظر واکنش نشان داده و گفته که اتفاقاً چنین اقدامی بر خلاف تصور فراگیر موجود، باعث تقویت روند صلح خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اینطور استدلال کرده: «انتقال سفارت (به قدس) نه تنها به روند صلح ضربه نمی‌زند بلکه کاملاً برعکس (است و باعث تقویت آن می‌شود). آن (انتقال سفارتخانه‌ها به قدس) باعث اصلاح یک بی‌عدالتی تاریخی می‌شود و در کنار آن، توهم فلسطینی‌ها درباره اینکه اورشلیم (قدس اشغالی) نمی‌توان پایتخت ما باشد را از بین می‌برد.»

نتانیاهو پس از ردیف کردن این آثار و نتایج انتقال احتمالی سفارتخانه آمریکا و دیگر کشورها به قدس اشغالی، گفت که این کار «باعث پیشرفت صلح می‌شود.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در طی تبلیغات انتخاباتی خود بارها قول داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید، سفارت کشورش را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در روزهای آخر تکیه بر مسند ریاست‌جمهوری هشدار داده بود که عملی شدن چنین وعده‌ای به «انفجار خاورمیانه» منجر خواهد شد.