رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص جنجالی که درباره مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید که از کار برکنار شد، به راه افتاده بود، توضیح داد که این اشتباه دولت اوباما و نه تیم انتقالی وی بوده که در بررسی و گزینش فلین اشتباه کرده‌اند.

ترامپ در اینباره توضیح داد: «من مبنای بزرگی در زمینه روابط با چین و ژاپن و بسیاری دیگر از کشورها ایجاد کرده‌ام» و به طور خاص چین را «به دلیل اعمال فشار زیاد به کره شمالی مورد تحسین قرار داد».

وی در مصاحبه خود گفت که نمی‌تواند بگویدکه آیا «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین قادر است «در اعمال فشار به کره شمالی برای تغییر رفتارش موفق شود یا خیر. باید ببینیم چه پیش می‌آید».

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه همچنین به جنجال‌هایی که در خصوص «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که از کار برکنار شده است، پاسخ داد.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا می گویند که فلین بعد از آنکه دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را ترک کرد، سیاست‌های عدم دریافت کمک‌های خارجی بدون اجازه را نقض کرده است.

ترامپ در اینباره گفت که این اشتباه دولت اوباما و نه تیم انتقالی وی بوده که در بررسی و گزینش فلین اشتباه کرده‌اند.

وی توضیح داد: «من احساس بسیار بدی برای فلین دارم. او به کشور خدمت کرد. او ژنرال بود اما فقط به یاد داشته باشید که او در علای‌ترین سطح توسط دولت اوباما مورد تأیید قرار گرفت و وقتی که آنها به ما گفتند که وی (فلین) را مورد بررسی قرار نداده بودیم، من حدسم این است که اوباما او را مورد بررسی قرار نداده بوده است زیرا وی در عالی‌ترین سطح امنیتی توسط دولت اوباما مورد تأیید قرار گرفته است و بنابراین وقتی برای مدت کوتاهی به دولت ما آمد، از قبل توسط دولت اوباما تأیید شده بود».