«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق از اهالی نجف خواست برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، سه روز روزه بگیرند و در ادامه به رژیم صهیونیستی هشدار داد باقی گذاشتن این اسرا در زندان، آغاز پایان اسرایئل خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، صدر امروز (شنبه) پیامی به اسرای فلسطینی در بازداشت‌گاه‌های اسرائیلی فرستاد، اسرائی که سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود را می‌گذرانند.

در پیام مقتدی صدر آمده است: ای عزیزان بدانید که اسرائیل در نهایت از بین رفتنی است و اعتصاب غذای شما بیفایده نخواهد بود، زیباترین جلوه‌‌های آزادی از ظلم و اشغالگری که بر اراضی مقدس شما چمبره انداخته، به تصویر کشیدید ؛ ما در استان نجف عراق و در همبستگی با شما سه روز را روزه خواهیم گرفت و همزمان از مدعیان دموکراسی (یعنی اسرائیل) می‌خواهیم که شما را فورا آزاد کند وگرنه مظلومیت شما، آغاز زوال آنچه دولت اسرائیل نامیده می‌شود، خواهد بود.

وی افزود : ای صاحبان انقلاب سنگ و چاقو وزندان، حتما پیروز خواهید شد و ما نیز با شما طعم پیروزی را خواهیم چشید.

حدود 1600 اسیر فلسطینی از 17 آوریل در اعتراض به شرایط بد زندان‌ها دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند و حال بسیاری از آنها وخیم است.

رهبری این اعتصاب بر عهده «مروان برغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح است که از سال 2002 در زندان است؛ در حال حاضر حدود 6500 اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی‌اند که 57 زن و 300 کودک در میان آنها وجود دارند.