شیخ محمد المنسی که هنوز ده روز از آزادی‌اش نگذشته است امروز دومین احضاریه خود پس از آزادی را دریافت نموده و برای حضور در مرکز پلیس منطقه «مدینة حمد» بحرین (فردا پنج‌شنبه) احضار شد.

رسانه‌های بحرین گزارش دادند که شیخ «محمد النشابه» دیگر عالم بحرینی نیز برای حضور در همان مرکز پلیس امروز احضاریه دریافت کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در پی احضار و بازجویی از 32 تن از فعالان سیاسی ،حقوقی و وکلای بحرین طی هفته گذشته و صدور قرار ممنوعیت سفر برای آنان ، بیانیه‌ای صادر و این رویکرد حکومت بحرین را هشدار روشنی خوانده و آن را حربه‌ای برای جلوگیری از حضور فعالان حقوقی در نشست بین‌المللی سازمان ملل در ژنو که در تاریخ 11 اریبهشت برای بررسی پرونده نقض حقوق بشر در بحرین تشکیل می‌شود، دانست.

عفو بین‌الملل افزود که حکومت بحرین در پی آن است تا انتقادات وارده به نقض حقوق بشر در این کشور را خفه کند .

دادستانی کل بحرین در حالی اتهام وارده علیه افراد احضار شده را مشارکت در تجمع غیرقانونی در منطقه الدراز (تحصن در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در پی سلب تابعیت از ایشان) اعلام کرده که بسیاری از آنان مانند ابراهیم شریف رهبر پیشین جمعیت دموکراتیک بحرین (وعد) و همسرش اعلام کردند چندین سال است که در منطقه الدراز حضور نداشته‌اند و به علت محاصره این منطقه هیچ فردی غیر از ساکنان آنان حق ورود به منطقه را ندارد.

تمامی فعالان احضار شده بر این باورند که احضار آنان و صدور قرار ممنوعیت سفر درست یک هفته مانده به مجمع سازمان ملل در ژنو فقط برای جلوگیری از حضور آنان در این مجمع است تا به هر نحوی شده وجهه حکومت بحرین در بررسی پرونده نقض حقوق بشر حفظ شود.