به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گروشکو» (Alexander Grushko) نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در اظهاراتی به توسعه طلبی های اخیر این سازمان در مناطق مرزی کشورش واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در ناتو در این باره اعلام کرد: ما برای تأمین منافع امنیتی خود به هر اقدام لازمی دست می زینم. ما شاهد آن هستیم که زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهایمان در حال گسترش است.

«الکساندر گروشکو» در ادامه تصریح کرد: ناتو در تلاش است تا توان خود را در راستای توسعه طلبی هایش از طریق گسترش شبکه لوجستیکی تداوم بخشد.

لازم به ذکر است، روز گذشته شبکه تلویزیونی «سی اِن اِن» به نقل از یکی از مقامات رسمی آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا جدیدترین جنگنده های خود را به عنوان بخشی از برنامه های این کشور پس از بحران در شرق اوکراین در سال 2014 به نزدیکی مرزهای روسیه گسیل می دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده رادارگریز اف-۳۵ قرار است تا چند روز آینده پروازهای خود را از آسمان انگلیس تا کشور استونی در غرب روسیه آغاز خواهد کرد.

گفتنی است، ناتو به سرکردگی آمریکا پس از تیره شدن روابط غرب با روسیه به انتقال تجهیزات و ادوات نظامی گسترده ای در حوزه بالتیک (شرق اروپا و غرب روسیه) مبادرت ورزیده است تا از این طریق بتواند به بهانه مقابله با روسیه به سیاست توسعه طلبی خود در این منطقه ادامه دهد.