"رودریگو دوترته،" رئیس‌جمهور فیلیپین، به انتقاد اعضای پارلمان اروپا نسبت به سیاست‌های خود در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر واکنش نشان داد و آنها را گروهی دیوانه خواند.

 

به تازگی اعضای اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای در محکومیت کشتارهای وسیع در فلیپین به بهانه طرح مبارزه با قاچاقچیان این کشور صادر کردند. در این قطعنامه طرح رئیس جمهور فیلیپین برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر "فراقانونی" توصیف و بر متوقف شدن آن تاکید شده است.

 

دوترته که به ادای کلماتی تند علیه منتقدانش شهرت دارد در پاسخ به قانونگذاران اروپایی گفت: من هرگز این دیوانگان را جدی نمی‌گیرم. چرا شما همواره سعی می‌کنید خودتان را به ما تحمیل کنید؟ چرا به کار خودتان نمی‌رسید؟ 

 

دوترته مدعی است هیچگاه از نیروهای امنیتی فیلیپین درخواست نکرده تا قانون را نقض کنند. این درحالیست که رئیس جمهور فیلیپین پیش‌تر دستور مستقیم کشتار معتادان و قاچاقچیان کشور را صادر کرده و به اجرا کنندگان این کشتارهای وسیع وعده داده بود تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

 

دوترته به منتقدان اروپایی اطمینان داد به سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر ادامه می‌دهد و احتمالا تعداد بیشتری در این راه کشته خواهند شد. 

 

رئیس جمهور فیلیپین در ادامه افزود: احتمالا افراد بی‌شماری کشته شوند؛ اما این جنگ متوقف نخواهد شد. من تا وقتی آخرین قاچاقچی موادمخدر در فیلیپین کشته نشده است به این جنگ ادامه می‌دهم.