پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای به قلم مایکل رابینکام نوشت: هیلاری کلینتون دیروز جمعه گفت که آماده است تا از انزوا خارج شود و به مردم آمریکا برای یافتن یک نقطه مشترک کمک کند.

ایندیپندنت افزود: بازگشت تدریجی کلینتون به کانون توجه عمومی بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد.

وی در روز سنت پاتریک (یکی از اعیاد مخصوص ایرلندیها که با مهاجرت و نفوذ آنها به اکثر کشورهای دیگر بُعد بین المللی به خود گرفته است) در شهر اسکرانتون در پنسیلوانیا در این زمینه سخنرانی کرد.

ایندیپندنت افزود: هیلاری کلینتون در اسکرانتون در جمع گروهی از زنان ایرلندی گفت: من نیز اکنون مثل بسیاری از دوستانم، زمانی که برنامه های خبری را تماشا می کنم اوقات سختی دارم.

به نوشته این روزنامه، هیلاری کلینتون به مردم کشوری که دچار دو دستگی شده اند گفت که با همدیگر تلاش کنند تا مشکلات را حل کنند.

وی افزود: من باور دارم که ما اجازه نمی دهیم که شکاف های سیاسی تبدیل به شکاف های فردی بشوند. ما نمی توانیم از این مسئله چشم پوشی کنیم و یا با کسی تحقیر آمیز برخورد شود به علت اینکه دیدگاه سیاسی ما را قبول ندارد.

ایندیپندنت در ادامه افزود: سخنرانی جمعه شب یکی از چند سخنرانی بود که او تا ماه آینده انجام خواهد داد مخصوصا سخنرانی آتی وی در کالج ولزلی ( Wellesley) در ماساچوست؛ همان جایی که وی در آن تحصیل کرده است. همچنین حزب دموکرات در حال آماده سازی کتابی است که بیانگر بازتاب های باخت کلینتون به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.