روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – بار دیگر به باراک اوباما – رئیس جمهور پیشین آمریکا – حمله کرد و برنامه وی برای آزادی زندانیان گوانتانامو را "تصمیمی افتضاح" خواند.

 

ترامپ در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: "122 زندانی خبیث که از جانب دولت اوباما از زندان گوانتانامو آزاد شدند، به جبهه جنگ بازگشته‌اند.  یک تصمیم افتضاح دیگر!"

 

اطلاعاتی که ترامپ در این پیام ارائه کرد، از گزارش دفتر اطلاعات ملی آمریکا گرفته شده است. این گزارش که در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی منتشر شد، اعلام کرد از 693 زندانی که از گوانتانامو آزاد شده اند، 122 نفر فعالیت‌های تروریستی خود را از سر گرفته اند. 86 نفر دیگر نیز مظنون انجام فعالیت‌های تروریستی هستند.

 

تعطیلی زندان گوانتانامو یکی از شعارهای باراک اوباما در رقابت‌های انتخاباتی سال 2008 بود. اوباما تا انتهای عمر دولتش توانست جمعیت بازداشت‌شدگان در این زندان را کاهش دهد، با این‌حال، گوانتانامو تعطیل نشد و نزدیک به 100 زندانی در آن باقی مانده اند.

 

در مقابل، ترامپ متعهد شده است فعالیت این زندان ادامه خواهد یافت. وی همچنین تاکید کرده است اجازه نخواهد داد هیچ زندانی از آن خارج شود. وی در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش گفته بود قصد دارد این زندان را مملو از "آدم‌های بد" کند.