"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای دیدار با رئیس جمهور جدید آمریکا امروز وارد واشنگتن شد. این نخستین دیدار نتانیاهو و "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، پس از انتصاب ترامپ در این سمت است. مشاوران نتانیاهو وی را در این سفر همراهی خواهند کرد تا به از میان برداشتن شکاف‌های بوجود آمده میان تل‌آویو و واشنگتن خاتمه داده، دیدگاه‌های آمریکا و اسرائیل را درباره خاورمیانه به هم نزدیک‌تر کرده و هیچ نکته مبهمی از روابط میان این دو باقی نگذارند.

 
نتانیاهو قصد دارد در این دیدار به هرگونه اختلاف احتمالی میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر خاورمیانه پایان دهد و اطمینان یابد در حوادث آتی از حمایت کامل ترامپ بهره‌مند خواهد شد.
 
طبق برنامه از پیش تعیین شده، مقامات کاخ سفید در ابتدا با "ران درمر"، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و دیگر مشاوران ارشد نتانیاهو دیدار و گفتگو می‌کنند. نشست اصلی میان نتانیاهو و ترامپ فردا –چهارشنبه- برگزار خواهد شد.
 
یکی از مشاور ارشد نتانیاهو درباره دیدار میان مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفت: پس از این گفتگوها، هیچ شکافی میان دو طرف باقی نمی‌ماند.
 
البته برخی از تحلیلگران سیاسی تا این اندازه از موفقیت مذاکرات نتانیاهو و ترامپ مطمئن نیستند و درمورد حمایت نتانیاهو از راهکار تشکیل دو کشور مستقل برای پایان دادن به بحران خاورمیانه اظهار تردید کرده‌اند.
 
دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی بارها حمایت خود را از اسرائیل آشکار کرده بود و وعده داد سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل خواهد کرد. وی حتی از انتخاب "دیوید فریدمن" به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل نیز حمایت کرده است. فریدمن یکی از حامیان سرسخت شهرک سازی رژیم صهیونیستی است.
 
اما ترامپ پس از برگزاری مراسم تحلیف و ورود رسمی به کاخ سفید دیگر مانند گذشته بر حمایت‌های خود از اسرائیل تاکید نمی‌کند. موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس فعلا منتفی شده است. شاید توصیه برخی سیاستمداران از جمله پادشاه اردن، ترامپ را وادار به تفکر بیشتر کرده است. این افراد معتقدند نباید دست به اقدامی زد که آتش جنگ را در خاورمیانه شعله‌ور سازد.
 
ترامپ چندی پیش در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی گفت: باوجود اینکه شهرک‌سازی‌ها مانعی در برابر صلح نخواهد بود؛ احداث شهرک‌های جدید بیرون از مرزهای کنونی اسرائیل، ایده خوبی نیست.
 
ترامپ در گفتگو با روزنامه اسرائیلی "هیوم" اظهار داشت خواستار یک "توافق نهایی" در زمینه صلح خاورمیانه است و از اسرائیل می‌خواهد برای پیشبرد صلح خاورمیانه منطقی عمل کند.
 
نتانیاهو در آستانه دیدار با ترامپ گفت: اتحاد و دوستی میان اسرائیل و آمریکا همواره بسیار عالی بوده است و حالا می‌خواهیم آن را مستحکم‌تر کنیم.
 
قرار است سران آمریکا و اسرائیل درباره ثبات منطقه و ایران نیز رایزنی کنند. ترامپ و نتانیاهو از منتقدان و مخالفان جدی توافق هسته‌ای به شمار می‌روند.