دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روز سه شنبه در پیامی توییتری نشانه های موجود دال بر محبوب نبودن در میان مردم آمریکا را رد کرد و نتیجه نظرسنجی هایی را که از عدم رضایت از وی خبر می دهد، به باد انتقاد گرفت.

 

ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: همان کسانی که نظرسنجی های انتخاباتی جعلی را ارائه کردند که البته خیلی هم اشتباه بود، اکنون نیز نظرسنجی هایی را در مورد میزان محبوبیت انجام می دهند که البته همچون گذشته، تقلب می کنند.

 

ترامپ این توییت را در حالی منتشر کرد که نظرسنجی های جدید در آمریکا از محبوبیت بسیار پایین وی در این کشور حکایت دارد.

 

نتایج تازه ترین نظرسنجی که در روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نیوز انتشار یافت،‌ تنها 40 درصد از پرسش شوندگان نحوه کنترل امور از سوی ترامپ پس از انتخابات را مورد تائید قرار دادند.

 

بدین ترتیب، ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور منتخب در آمریکا، کمترین میزان محبوبیت مردمی را از میان هفت رئیس جمهور آخر این کشور، کسب کرده است.

 

جابجایی قدرت در آمریکا در دوره ترامپ، موید اختلاف نظراتی با دستگاه های اطلاعاتی، مخالفان سیاسی و خبرنگاران است و عمده این بحث و جدل ها در مورد مدارکی است دال بر اینکه روسیه با هک کردن ایمیل های دمکرات های نزدیک به هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نتیجه انتخابات این کشور دست برده است. 

 

قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،‌ بسیاری از نظرسنجی ها از پیروزی هیلاری کلینتون حکایت داشت، اما ترامپ پیروز انتخابات از آب درآمد.

 

همچنین نظرسنجی هایی که به تازگی در مورد میزان محبوبیت ترامپ انجام شده، تا حد زیادی بین دو حزب جمهوریخواه و دمکرات فاصله انداخته است.

 

در مجموع، جمهوریخواهان از ترامپ حمایت می کنند،‌ در حالی که شمار بالایی از دمکرات ها حتی قبل از به قدرت رسیدن وی، مخالف او هستند.

 

ترامپ در توییت دیگری جنگ لفظی با جان لوئیس نماینده دمکرات کنگره را ادامه داد و وی را به دروغگویی متهم کرد.

 

جان لوئیس گفته است که مراسم تحلیف ترامپ، اولین مراسمی خواهد بود که شخص وی در آن حضور نخواهد داشت.

 

ترامپ در توییت خود نوشت: جان لوئیس در مورد تحلیف من سخن گفت مبنی بر اینکه این اولین مراسمی است که من در آن شرکت نخواهم کرد که البته اشتباه کرده یا دروغ گفته است. وی مراسم تحلیف بوش را نیز تحریم کرد، زیرا تصور می کرد شرکت در مراسم بوش، ریاکارانه است. وی اعتقادی ندارد که بوش یک رئیس جمهوری منتخب واقعی باشد.

 

جورج دبلیو بوش رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا ژانویه 2001 پس از آنکه دادگاه عالی این کشور بازشماری آراء انتخاباتی در ایالت فلوریدا را متوقف کرد،‌ سوگند یاد کرد.

 

ایالت فلوریدا شاهد رقابت بسیار نزدیکی بین بوش و ال گور نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 آمریکا بود.