شرکت بین المللی خرده فروشی وال مارت (شامل فروشگاه‌های مواد غذایی و هایپرمارکت‌ها) اعلام کرد به مانند سال گذشته میلادی، امسال نیز 10 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد خواهد کرد. وال مارت درحالی امروز خبر از افزایش اشتغال در آمریکا می‌دهد که دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا شرکت‌های فعال در این کشور را برای استخدام نیروی کار آمریکایی تحت فشار قرار داده است. 

 

این غول خرده فروش جهان اعلام کرد بیشتر مشاغل جدید مرتبط با 59 فروشگاه جدیدی است که بر طبق برنامه‌ریزی از سال مالی جدید (ماه فوریه) آغاز به کار خواهند کرد. خدمات تجارت الکترونیک، دیگر حوزه اشتغال‌زایی این شرکت در آمریکا خواهد بود. با این وجود، این میزان اشتغال‌زایی جدید شرکت وال مارت کمتر از یک درصد نیروی کار فعال این شرکت است. نیروی کار آمریکایی شرکت وال مارت بالغ بر یک و نیم میلیون نفر است. 

 

شرکت‌های خودروسازی آمریکا، شرکت آمازون و دیگر شرکت‌ها از برنامه خود برای ایجاد فرصت‌های شغلی در آمریکا خبر می‌دهند. دونالد ترامپ که بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) به طور رسمی سکان کاخ سفید را به دست خواهد گرفت، بارها از شرکت‌های فعال در آمریکا به دلیل اشتغال‌زایی نکردن در این کشور انتقاد کرده است. 

 

شرکت جنرال موتورز نیز امروز (سه شنبه) اعلام کرد یک میلیارد دلار در کارخانه‌های آمریکای خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد و برخی از محصولات تولیدی‌اش را از مکزیک خارج می‌کند.