به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نور محمد، یکی از مسئولان بیمارستان محلی مزار شریف، اعلام کرد، انفجاری که صدای آن در تمامی شهر شنیده شد، به کشته شدن دست کم دو تن و زخمی شدن 30 تن دیگر انجامید. گفته می شود قربانیان افراد غیرنظامی بوده اند. وضعیت شماری از زخمی‌ها وخیم توصیف شده است.

در همین حال، سید کمال سادات، رئیس پلیس ولایت بلخ افغانستان گفت که این حمله به کشته شدن چند غیرنظامی و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید اما تمامی آلمانی‌هایی که در داخل این مجتمع بودند، نجات داده شدند.

سید کمال سادات گفت که بیشتر افراد مجروح به دلیل خورد شدن شیشه‌ها در پی انفجار آسیب دیده‌اند.

وی گفت که نیروهای ویژه افغانستان همچنان در حال عملیات جستجو هستند و این منطقه نیز تا صبح جمعه برای ادامه عملیات جستجو بسته خواهد بود.

 

مقامات در ولایت بلخ می گویند یک خودروی حاوی مواد انفجاری در ورودی کنسولگری آلمان در مزار شریف، واقع در شمال افغانستان، منفجر شده است.

 

مقامات پلیس می گویند که حمله بدون درگیری پایان یافته است و سه مامور پلیس نیز زخمی شدند.

آلمان حدود یک هزار نیرو در افغانستان دارد که بیشتر آنها در ولایت بلخ فعال هستند.

طالبان می گوید حمله پنجشنبه واکنش به حمله مرگبار اخیر نیروهای ویژه ارتش افغانستان در ولایت قندوز بوده است.

وزارت دفاع افغانستان می گوید هدف عملیات یادشده در قندوز که منجر به کشته شدن دست کم ۳۰ غیر نظامی شد، سران ارشد گروه طالبان بود.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در یک نشست خبری در کابل اعلام کرده بود که براساس گزارش‌های اطلاعاتی، سران ارشد گروه طالبان در این منطقه تجمع کرده بودند.

آن عملیات توسط نیروهای ویژه ارتش افغانستان در محله‌ "بوز قندهاری" در نزدیکی پل آلچین در حاشیه ولایت قندوز انجام شد.