ریزان حدو گفت: مقاومت ملی سوریه سپتامبر گذشته تشکیل شد، و هم اکنون از حمایت گروههای عرب و کرد برخوردار است و به زودی یکسان سازی تلاش های نظامی خود را با نام "مقاومت ملی سوریه" برای مقابله با اشغالگری ترکیه آغاز خواهد کرد.  

حدو افزود: مقاومت ملی سوریه علاوه بر کردها شامل شخصیت ها و جریان های مخالف و موافق است و ائتلاف ها و تشکل های دیگر به آن ملحق خواهند شد و به زودی اقدام نظامی در مناطقی که ترکیه اشغال کرده است آغاز و همه تلاش های عربی و کردی در منطقه و خارج از آن یکسان خواهد شد.

وی تاکید کرد که مقاومت ملی سوریه که به تازگی اعلام موجودیت کرده است، با هر کسی که به اهداف آن درباره حفظ وحدت سوریه و این که دخالت ترکیه اشغالگری است، اعتقاد داشته باشد همکاری خواهد کرد، و از رسیدن به اجماع ملی زیر پرچم مقاومت ملی استقبال می کند.  

رئیس دفتر سیاسی جنبش «مقاومت ملی سوریه» اظهار داشت: ما به عنوان مقاومت، با وجود این که میلیون ها دلار به ما برای دخالت در امور ترکیه پیشنهاد شد، دریافت هرگونه حمایت خارجی را رد کردیم اما پاسخ روشن ما این بود که مشکل ما با ترکیه این است که ترکیه نیروی اشغالگر است اما در امور داخلی ترکیه دخالت نمی کنیم .. ما مزدور نیستیم. ما به خودمان تکیه کردیم و طرح مان ملی است و برنامه های دیگران را اجرا نمی کنیم. از 5 سال پیش این اولین طرحی است که موافقان و مخالفان درباره آن اتفاق نظر دارند به همین علت آن را به ابزار تبدیل نمی کنیم و تابع سفارت ها و برنامه های دیگران نیستیم.

حدو تصریح کرد، پیشنهادهای زیادی از چند طرف دریافت کردیم اما فقط از ارتش قانونی سوریه و حمایت از آن با سلاح و نیرو استقبال می کنیم.

وی مقاومت ملی سوریه را نقطه اتصال همه سوری ها برای مبارزه با تروریسم توصیف کرد و گفت: اجازه تقسیم و تجزیه کشور را نخواهیم داد و سریال تیپ اسکندرون تکرار نخواهد شد و سپر سوریه خواهیم بود.