«محمد رضا غفوری» سخنگوی والی جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد که درگیری‌های شب گذشته بین طالبان و افراد وابسته به داعش در شهرستان «درزاب» این ولایت آغاز شده است.

 

وی افزود: این درگیری زمانی آغاز شد که جنگجویان وابسته به داعش شب گذشته بر یک مخفیگاه طالبان در منطقه «چنانک» شهرستان «درزاب» حمله کردند.

 

سخنگوی والی جوزجان به رادیو آزادی گفته که در نتیجه این حمله یک فرمانده طالبان کشته شده است.

 

حدود دو ماه قبل نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری تسنیم در مورد حضور افراد وابسته به داعش در جوزجان گفته بود که امارت اسلامی افغانستان در برابر اشغال گسترده این کشور مبارزه می‌کند و دست به جهاد بسیار وسیعی زده است. همچنین آنها، متوجه فتنه‌گران داعش نیز هستند و با همکاری ملت تاکنون توانسته‌ایم که جای پایی برای گروه تروریستی داعش در افغانستان باز نشود.

 

به گفته ذبیح الله مجاهد، داعش در یک نقطه ضعیف در شرق افغانستان در شرایط نامناسب و بدی در نزدیک مرز حضور دارد که بیشتر اعضای آن نیز ارتباطی با مردم افغانستان ندارند و افغان نیستند اما تأکید می‌کنیم که در سایر نقاط این کشور از جمله جوزجان اثری از داعشی‌ها را مشاهده نمی‌کنیم و البته اجازه حضور هم نخواهیم داد.

 

مجاهد تاکید کرده بود که اداره کابل و آمریکایی‌ها از مسئله وجود داعش سوء استفاده می‌کنند تا با بزرگنمایی این گروه تروریستی، راه و دلایل جدید را برای تداوم اشغال و وحشت فراهم کنند.