کمپین «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در صدد است از حالا تا روز انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر 2016، 140 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، طبق گفته «جیسون میلر» یکی از مشاوران ارشد ارتباطات ترامپ، این مبلغ در صورتیکه اجرایی شود شامل 100 میلیون تبلیغات تلویزیونی و 40 میلیون دلار تبلیغات دیجیتالی می‌شود.

طبق این گزارش، این طرح نمایانگر رویکرد جدید این تاجر میلیاردر آمریکایی است که در هفته‌های اخیر به طور مکرر مدعی شده بود که هزینه بسیار اندکی را برای مبارزات انتخاباتی صرف کرده و در عوض رقیبش «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها هزینه گزافی را برای مبارزات انتخاباتی صرف کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپین ترامپ تا پایان این هفته، حدود 22 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی و رادیویی کرده و هیلاری کلینتون تاکنون 124 میلیون دلار صرف چنین تبلیغاتی برای انتخابات سراسری آمریکا کرده است.

طبق این گزارش، تبلیغات جدید ترامپ شامل 13 ایالت از جمله ایالات مهمی چون فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا و همچنین مین، نیومکزیکو و ویسکانسین می‌شود و حدود 40 میلیون دلار از تبلیغات قرار است در بخش تلویزیون ملی هزینه شود.

بر اساس این گزارش، به طور میانگین هفته‌ای 16.7 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی کمپین ترامپ می‌شود. میلر می‌گوید که اولین تبلیغات تلویزیونی 15 میلیون دلاری روز جمعه خریداری شده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرد، ذخیره تبلیغاتی کلینتون در مجموع هفته‌ای 11 میلیون دلار است اما کمپین وی می‌تواند هر زمان، به این مبلغ اضافه کند.

طرح تبلیغاتی ترامپ هزینه‌ای بیش از مبلغ موجود در ذخایر کمپین او می‌باشد و این بدان مفهوم است که ترامپ مجبور است از بودجه شخصی خود استفاده کند یا اینکه از حامیان مالی درخواست پول و بودجه کند.

تا اول سپتامبر، کمپین ترامپ حدود 50 میلیون دلار پول نقد داشت که البته اوایل ماه جاری کمپین وی اعلام کرد که 97 میلیون پول نقد دارد.

مشاور ترامپ می‌گوید که تبلیغات آتی تلویزیونی بر موضوعات کلیدی کمپین ترامپ همچون اقتصاد، قانون و نظم متمرکز است و تبلیغات محلی در تلویزیون‌های ایالتی احتمالاً بر تأثیر سیاست‌های ترامپ بر ارتباطات و خانواده‌های محلی متمرکز خواهد بود.