از سرزمین های اشغالی، شهرک نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر و با هتک حرمت مرقد حضرت یوسف (ص) مراسم و مناسک یهود را دراین مکان اجرا کردند.

نیروهای اشغالگر در حمله به شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی  50 فلسطینی را نیزبازداشت کردند.

گفتنی است 700 شهرک نشین صهیونیست تحت حمایت نیروهای اشغالگر وارد شهر نابلس شدند که هدف این افراد حمله به مرقد یوسف پیامبر (ص) در مرکز این شهر بود.

شهرک نشینان پیش از درگیری اهالی شهر نابلس با نیروهای صهیونیستی، مراسم یهودی و به اصطلاح توراتی خود را در این مکان انجام دادند.

"هیثم دراغمه" تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: هر بار گروهی از شهرک نشینان به قبر یوسف پیامبر و دیگر مناطق مورد احترام مسلمانان حمله می کنند اما بیشتر بر قبر حضرت یوسف تمرکز دارند زیرا باور دارند این منطقه نمادی از باورهای آنان است اما در حقیقت این ادعاها قابل اثبات نیست.

اشغالگران صهیونیستی، 50 فلسطینی را نیز در حد فاصل کرانه باختری و شهر قدس بازداشت کردند که هدف از این بازداشتها فقط هدف قرار دادن مقاومت فلسطین نیست بلکه بخشی از جنگ با جامعه فلسطینی است که تل آویو برای تغییر بافت جامعه، فلسطینیان را از جمله پدر و پسر و برادر و گاهی نیز مادر و خواهر و دختران فلسطینی را بازداشت می کند.

حمله به قبر یوسف نبی نیز تلاش برای تحریف وقایع تاریخی و زمینه ای برای یهودی سازی آن است.

"رمزی رباح " عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک نیز در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم افزود: وضعیت خطرناک موجود نیازمند مقابله و استراتژی جدی فلسطینیان با اقدامات اشغالگران و خطرات رو به افزایش آنان است.

درگیری میان فلسطینینان و اسرائیلیها به شیوه های مختلف ادامه دارد که مهم ترین نوع آن تلاش تل آویو برای پایان دادن به هرنوع تسلط فلسطین بر این سرزمین است و حمله به قبر یوسف پیامبر نیز تلاش برای منحرف کردن حقایق تاریخی به منظور تسلط یافتن بر بخش بیشتری از سرزمینهای فلسطینیان است.