اتحادیۀ اروپا تحریم‌های خود را علیه روسیه بر سر مناقشۀ اوکراین به مدت شش ماه دیگر تمدید کرده‌است.

اتحادیۀ اروپا ممنوعیت سفر و توقیف دارایی حدود ۱۵۰ نفر و ۳۷ نهاد روسی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد. تحریم‌های فعلی در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) به پایان می‌رسید.
این تحریم‌ها اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۴ علیه روسیه اعمال شد.
 
اتحادیۀ اروپا در این تحریم‌ها شماری از مقامات ارشد روسیه را از جمله دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر و همچنین شماری از سازمان‌های بزرگ نظامی این کشور از جمله شرکت الماز-انتی که سامانه‌های دفاع موشکی می‌سازد، هدف قرار داده است.
 
در ماه مارس ۲۰۱۴ ساکنان شبه‌جزیرۀ کریمه در شرق اوکراین در یک همه‌پرسی شرکت کردند و رأی به جدایی از اوکراین و الحاق به روسیه دادند. در واکنش به این اقدام، غرب روسیه را متهم به ضمیمه‌کردن غیرقانونی کریمه به خاک خود کرد و تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرد.
 
یک ماه پس از آن، دولت اوکراین عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق دونتسک و لوهانسک در مرزهای شرقی خود آغاز کرد؛ این مناطق موطن بسیاری از روس‌تبارهای اوکراین است و کی‌یف بیم آن دارد که این مناطق نیز به روسیه ملحق شوند.
 
امریکا و اتحادیۀ اروپا روسیه را به دامن‌زدن به بحران در مناطق شرقی اوکراین متهم کرده و تحریم‌هایی علیه مسکو وضع کرده‌اند؛ این در حالی است که روسیه هرگونه دخالت در مناقشۀ اوکراین را رد می‌کند.
 
براساس اعلام سازمان ملل، بحران در مناطق شرقی اوکراین تاکنون حدود ۹ هزار و ۵۰۰ کشته و بیش از ۲۱ هزار زخمی برجای گذاشته است.