دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا روز چهارشنبه در مراسمی که یک شبکه تلویزیونی ترتیب داده بود گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بهتر از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا است.

ترامپ در این مراسم گفت سیاست های اوباما و هیلاری کلینتون، که در دوره اول ریاست جمهوری اوباما وزیر امور خارجه وی بود، باعث شده است جایگاه ژنرال های ارتش آمریکا به شدت تنزل یابد.
ترامپ در این مراسم که شبکه ان بی سی ترتیب داده بود و در آن کهنه سربازان آمریکایی حضور داشتند گفت:«به نظر من، در دوره اوباما و هیلاری کلینتون، ژنرال های ما به شدت تنزل داده شدند. آنها به نقطه ای تنزل داده شده اند که برای کشور ما شرم آور است.»
در این مراسم کلینتون درباره موضوع مربوط به استفاده وی از یک سرور اینترنتی شخصی برای ارسال ایمیل های محرمانه در دوره وزارت امور خارجه خود، هدف سوال های زیادی قرار گرفت.
وی در پاسخ به این سوال ها گفت:«من دقیقا همان کاری را که می بایست انجام دهم، ‌انجام دادم و از نظر من این مسئله بسیار جدی است و همواره اینگونه بوده و خواهد بود.»
از سوی دیگر، پیشنهاد ترامپ برای ائتلاف آمریکا و روسیه به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش، نگرانی هایی را در میان کارشناسان مسائل خارجی در آمریکا ایجاد می کند.
ترامپ با اشاره به پوتین گفت:«اگر او درباره من حرف های خوبی می زند، من نیز درباره وی حرف های خوبی خواهم زد. بی شک در این سیستم، وی یک رهبر بوده است، رهبری که بسیار بهتر از رئیس جمهور ما (اوباما) است.»
ترامپ چند هفته قبل در یک سخنرانی گفته بود اوباما «پایه گذار» داعش است.