ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری در نشست گروه 20 در چین، تاکید کرد: مسکو به مذاکره با واشنگتن درباره سوریه ادامه خواهد داد و با دولت سوریه و شریک خود ایران نیز مشورت خواهد کرد.

پوتین در ادامه تصریح کرد: مذاکرات ما با واشنگتن و آنکارا درباره اوضاع سوریه به طور مداوم ادامه دارد و ما از هیچ اقدامی خارج از قوانین بین المللی حمایت نخواهیم کرد.

رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت تولید نفت ایران نیز گفت: افزایش تولید نفت ایران تا سطح قبل از اعمال تحریمهای بین المللی، مساله ای عادلانه است و تعارضی با بحث فریز کردن تولید ندارد.

پوتین درباره روابط ایران و عربستان نیز اظهار داشت: روسیه در روابط بین ایران و عربستان سعودی دخالت نخواهد کرد.

‎پوتین در ادامه آمریکا را یک شریک مهم برای روسیه در مسائل امنیتی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که روابط مسکو و واشنگتن به طور کامل به حالت عادی بازگردد.

وی افزود: من امیدوارم که مذاکره درباره مساله تحریمها یک روز اتفاق بیفتد و همین طور عادی سازی کامل روابط، از جمله با آمریکا که یک شریک بسیار مهم برای ما است.

پوتین اظهار داشت: با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مساله تحریمها در جریان نشست گروه 20 مذاکره کردیم و هیچ دلیلی ندیدم که به طور تفصیلی درباره این مساله مذاکره کنم.