سرهنگ عزیز راشد، دستیار سخنگوی نیروهای یمنی به العالم درباره پیامدهای شلیک موشکهای بالستیک یمنی به فرودگاه منطقه‌ای ابها در عربستان گفت حملات موشکی نیروهای یمنی طی چند روز گذشته نشانگر قدرت یمنی هاست که می توانند به عمق عربستان و مکانهای راهبردی متجاوزان سعودی برسند و می توانند به آنان زیانهای سیاسی، اقتصادی و نظامی وارد کنند. متجاوزان طراحی می کنند اما به هدفهای خود نرسیده اند و نمی توانند با موشک‌های یمنی ها و ارتش در زمین و دریا مقابله کنند. اماکن نظامی راهبردی سعودی ها در ابها، خمیس و عسیر و هر منطقه دیگری با دقت هدف قرار می گیرد و خسارات نظامی زیادی به سعودی ها وارد می شود.

 

این افسر یمنی گفت تجاوز سعودی ها اکنون بر تخریب نیروگاهها و جایگاههای سوخت و حمله به اهداف غیرنظامی متمرکز است اما این اقدامات باعث می شود یمنی های بیشتری به جبهه های نبرد سرازیر شوند. متجاوزان سعودی حماقتی تاریخی مرتکب شده اند که کسی در تاریخ نظامی مرتکب نشده است.

 

سرهنگ عزیز راشد درباره پیشروی نیروهای یمنی در عمق عربستان در نجران و الربوعه و فروپاشی خطوط دفاعی ارتش سعودی گفت اولا مواضع باقیمانده در الربوعه تثبیت شده است. ارتش ما پیشروی کرده و بر همه مواضع در شهر الربوعه و ظهران در استان عسیر تسلط یافته است. همچنین تسلط بر مواضع سعودی در شهر نجران ادامه دارد و ارتش یمن توانسته است همه مواضع نظامی و خطوط دفاعی ارتش سعودی را از بین ببرد. همچنانکه در تصاویر دیدید ارتش یمن در حال پیشروی و ارتش سعودی در حال شکست است. ارتش سعودی انگیزه رزمی ندارد. ارتش سعودی چاره ای جز تسلیم شدن در برابر نیروهای یمنی ندارد. شما عملیات نظامی را که ستاد تبلیغات جنگ تصاویرش را پخش کرد دیدید و شاهد فروپاشی روانی و نظامی ارتش سعودی بودید. ارتش یمن توانسته است بر این مواضع کاملا تسلط پیدا کند و سعودی ها را از نظر مالی، نظامی و اقتصادی تضعیف کرده است.

 

سرهنگ راشد گفت نیروهای یمنی در جیزان، عسیر و نجران پیشروی کرده اند به همین سبب سعودی ها مزدوران را جمع کرده اند تا به نمایندگی از ارتش سعودی در مناطقی مانند الجوف بجنگند. ما شماری از مزدوران را در این مناطق دستگیر کردیم.