عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه 6 شهریور و در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس با موضوع روایتی از فتح شهرهای نبل و الزهرا سوریه که تحت عنوان «به نام زیتون» برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مقاومت در همه عرصه‌ها برای ما ارشمند است و ما به پاس و تشکر از کسانی که هم در جبهه مقاومت سوریه در این چند ساله مشغول هستند و هم زحمتی که عکاس این نمایشگاه در به تصویر کشیدن گوشه کوچکی از این مقاومت کشیده است اینجا حضور یافتیم.

وی بیان و نشر تصاویر مربوط به مقاومت در سوریه را در جوامعی که از نزدیک دسترسی مشاهده آن را ندارند ارزشمند خواند و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز این مسئله را مورد تأکید قرار دادند که اگر اتحاد مقاومت اسلامی داشته باشیم استکبار جهانی علیرغم تمام توانمندی‌های ظاهری خود نمی‌تواند خدشه‌ای به اتحاد مردم مسلمان وارد کند.

کدخدایی مقاومت در سوریه را نشانه‌ای این اتحاد و یکپارچگی مسلمانان از همه کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: اینکه از همه کشورهای اسلامی و مردم دلسوز و مخالفان استکبار و ظلم و ستم در سوریه به صورت یکپارچه گرد هم آمده و در برابر جنایت‌های استکبار جهانی و برخی اذناب منطقه‌ای آنها مقاومت می‌کنند قابل تقدیر است.

وی ضمن تبریک این پیروزی به همه مسلمانان، اتحاد را رمز پیروزی خواند و در ادامه اظهارداشت: طبیعی است که در برای انتقال هر صحنه‌ای چه خوشحال کننده و یا تأسف‌بار نیازمند اخبار و اطلاع‌رسانی دقیق هستیم.

کدخدایی در ادامه گفت: در حوزه هنر هم همچنان که رسانه‌ها می‌توانند اخبار را منتشر کنند و مردم را آگاه سازند هنرمند نیز می‌تواند با هنرمندی خود در حوزه‌های تصویری و غیر تصویری پیام مقاومت را به دیگران صادر کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان تصریح کرد: این تصویربرداری ظاهراً ساده پیام مقاومت را به هر بیننده‌ای منتقل کرده و می‌تواند در اتحاد میان مردم مسلمان موثر باشد.