معاون رئیس جمهور آمریکا که در ترکیه به سر می برد، پس از دیدار با نخست وزیر ترکیه، نشست خود با رئیس جمهور این کشور را نیز آغاز کرد.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان در این باره اعلام کرد: دیدار و رایزنی های «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پشت درب های بسته و به دور از چشم خبرنگاران آغاز شده است.

شبکه تلویزیونی هابر ترکیه ضمن اعلام این خبر افزود: بایدن در رایزنی خود با اردوغان درباره موضوعات مختلفی از قبیل کردهای سوریه، استرداد «فتح الله گولن» به ترکیه، مسأله سوریه و احتمالاً همکاری های آنکارا و مسکو به مذاکره خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار امروز با «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در نشست خبری کاخ «چانکایا» به خبرنگاران گفته بود: ما از کودتای ۱۵ جولای در ترکیه خبر نداشته و آن را محکوم می کنیم. قوانینی در کشور ما وجود دارد که باید در چارچوب آن عمل کرد. ما در مورد استرداد «فتح الله گولن» به ترکیه گفت و گوهایی را با مقامات این کشور داشتیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا در اشاره به کردهای سوریه نیز تأکید کرده بود: نیروهای کرد سوریه به هیچ وجه حق عبور از نهر فرات را ندارند؛ زیرا در این صورت آمریکا از آن ها به هیچ وجه حمایت نخواهد کرد.