"علی المحمدی" سفیر مغرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی که ریاست فراکسیون اعراب در این ائتلاف را به عهده دارد تصمیم گرفت کشورهای عربی را از اقدام علیه برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی باز دارد.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در این باره نوشت که براساس اطلاعات به دست آمده، سفیر مغرب در آژانس در روژ 24 ژوئن گذشته در نامه ای به یوکیا امانو رئیس آژانس بین اللملی انرژی اتمی خواستار قرار دادن پرونده "توانمندی های هسته ای اسرائیل" در برنامه کنفرانس بین المللی آژانس در ماه آینده میلادی شده اما براساس این پیشنهاد هیچ گونه رأی گیری درباره نظارت بین المللی بر تأسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی انجام نخواهد گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده توسط این روزنامه، دیپلمات های غربی و مقامات رژیم صهیونیستی اظهار داشته اند نامه سفیر مغرب و سفرای برخی از کشورهای دیگر به سرکردگی مصر، به مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی و نمایندگان امریکا ارائه شده است که نشان دهنده تحول در دیدگاه اعراب درباره برنامه هسته ای تل آویو است. به طوری که برخلاف سالهای گذشته، اسناد افشا شده نشان دهنده آن است، اعراب هیچ گونه تصمیمی برای تصویب یا پیشنهاد قطعنامه علیه برنامه هسته ای "اسرائیل" در روزهای آینده ندارند.