فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی انفجار بک بمب در مراسم عروسی که در شهر غازی عینتاب ترکیه در حال برگزاری بود بیانیه ای صادر کرد.

مشروح این بیانیه در زیر آمده است:

«شب گذشته انفجاری در یک مراسم عروسی در شهر غازی عینتاب ترکیه ده ها کودک، زن و مرد را به کام مرگ فرستاد. بیش از 50 نفر در این حادثه تروریستی کشته شدند و ده ها تن نیز به شدت آسیب دیدند. ما به خانواده قربانیان این حادثه و دوستان افرادی که در این سانحه دلخراش تروریستی جان خود را از دست دادند تسلیت می گوییم و برای آسیب دیدگان و مجروحان آرزوی سلامتی و بهبودی می کنیم.

ترکیه مجددا هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و این بار شهر غازی عینتاب نماد درد و رنج بسیاری از افرادی شد که از جنگ سوریه آسیب دیده اند. رنج و سختی های تمامی مردمی که از جنگ و خشونت آسیب دیده اند رنج و محنت مما نیز محسوب می شود.

ما به عنوان اتحادیه اروپا با دولت ترکیه، مردم شهر غازی عینتاب و دیگر مردم این کشور ابراز همبستگی و همدری می کنیم. ما به تقویت همکاری های خود با مقامات ترکیه به منظور جلوگیری و مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

ما همگی برای مبارزه در یک نبرد مشترک هم عقیده هستیم. پشت به پشت یکدیگر خواهیم ایستاد تا از امنیت، دموکراسی و صلح محافظت کنیم.»