استفاده جنگنده‌های روسیه از یک پایگاه هوایی ایرانی در جنگ با داعش برای واشینگتن پیامی دارد: یا به ما بپیوندید و یا ما خود برای جنگ با دشمنان اقدام خواهیم کرد.

در این مطلب آمده است: ماموریت‌های جنگنده‌های روس در روز سه شنبه بی سابقه بود. ایران به بمب‌افکن‌های روس اجازه داد برای هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه، از یک پایگاه هوایی در یکی از شهرهای ایران استفاده کند. همچنین، آمریکا درباره این اقدام روسیه اطلاعات زیادی نداشته است. 
در حالی که آمریکا برای جنگ علیه داعش به روسیه پیشنهاد همکاری داده بود، مذاکرات بین دو کشور برای چندین هفته به طول انجامید. با اینکه روسیه اعلام کرده بود توافق بین دو کشور در مراحل نهایی قرار دارد، مقامات آمریکایی اظهار کرده بودند درباره موضوعات بسیاری همچنان به توافق نرسیده اند. حال، بمباران مواضع داعش که از ایران انجام شد به دولت اوباما گوشزد می‌کند در صورتی که واشینگتن اقدامی انجام ندهد، مسکو به ایران روی خواهد آورد.
ایران و روسیه همواره از دولت بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – که در 5 و نیم سال گذشته درگیر جنگ داخلی با گروه‌هایی بوده است که از جانب آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی پشتیبانی می‌شده اند، دفاع کرده اند.
انجام ماموریت از ایران، یک روز پس از گفته‌های وزیر دفاع روسیه درباره احتمال قوی حصول توافق مسکو و واشینگتن بر سر همکاری‌های نظامی صورت گرفته است.
مارک تونر – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا – گفت همکاری روسیه و ایران مانع از همکاری آمریکا و روسیه در جنگ سوریه نخواهد شد. اما در صورتی که قصد دستیابی همکاری سه جانبه میان آمریکا، روسیه و ایران داشتیم، باید به مسئله پیچیده‌تری می‌پرداختیم.