وب‌سایت "امریکن تینکر" در مطلبی نوشت: در دو سال اخیر، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – توافق هسته‌ای با ایران را به امضا رساند، سفارت آمریکا در کوبا را افتتاح کرد و اکنون زندانیان را از گوانتانامو خارج می‌کند.

"اد رویس" – رئیس جمهوری‌خواه کمیته سیاست‎خارجی مجلس نمایندگان آمریکا – زندانیان آزاد شده را تروریست‌‌هایی خوانده است که سال‌ها برای جهان تهدیدآفرین خواهند بود. وی در بیانیه‌ای گفت: "اوباما با اقداماتش برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو، سیاست‌هایی را اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند زندگی آمریکایی‌ها را به خطر بیاندازد. بار دیگر، تروریست‌ها به کشورهای خارجی فرستاده می‌شوند که در آنجا نیز برای جهان تهدید به حساب می‌آیند."
این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است یک هیات بررسی تشکیل داده و اعضای آن پیامدهای آزادسازی 15 زندانی برای امنیت آمریکا را مورد ارزیابی قرار داده اند. اعضای این هیات به اتفاق اعلام کردند آزادی 6 نفر از این 15 نفر مانعی ندارد. این در حالی است که 61 نفر در این زندان نگهداری می‌شود.
نویسنده این مطلب در ادامه به بیان پرسش‌هایی درباره آزادسازی این زندانیان پرداخت. وی نوشت: آیا اکنون امنیت برای ما افزایش خواهد یافت؟ چگونه می‌توان تروریست‌ها را آزاد کرد و انتظار داشت آن‌ها در آینده به صورت صلح‌آمیز زندگی کنند؟ چرا اوباما چنین اقدامی را انجام داد؟
نویسنده در پاسخ این پرسش‌ها اظهار کرد اوباما در حال برنامه‌ریزی برای دوران پس از اتمام ریاست جمهوری خود است. وی قصد دارد به نمونه آمریکایی "نلسون ماندلا" تبدیل شود. وی می‌تواند پس از ریاست جمهوری‌اش اعلام کند جنگ‌هایی را پایان داده است، زندان گوانتانامو را تعطیل کرده است، به انزوای کوبا پایان داده است و توافقی تاریخی با ایران به امضا رسانده است.
در انتهای این مطلب آمده است: اما هیچکدام از این اقدامات برای آمریکا نفعی نخواهد داشت. متاسفانه در حزب دموکرات هیچ فردی وجود ندارد که در مقابل اوباما ایستاده و به وی بگوید این اقدامات را کنار بگذارد.