" سیمور هرش "با بیان اینکه در سوریه چیزی به نام " مخالفان میانه رو" وجود ندارد، گفت " ترکیه در زمینه نبرد با داعش، سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته است.

هرش شب گذشته درگفت وگو با تلویزیون چک با اشاره به وجود مدارکی درباره روابط تجاری میان ترکیه و گروه تندروی داعش، گفت : دولت آمریکا هم اسنادی را در این زمینه دراختیار دارد.

این نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی گفت: نظام ترکیه طی سال های گذشته، اراضی ترکیه را به مقر و گذرگاهی برای ورود تروریست های مناطق مختلف جهان به سوریه و حمایت مالی– تسلیحاتی از گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره تبدیل کرده است.

وی همچنین گفت که ترکیه نفت سرقت شده سوریه از سوی داعش را خریداری می کند.

هرش افزود که آمریکا از گروه های تروریستی با اسامی مختلف با پوشش مخالفان میانه رو حمایت کرده، درحالیکه یقین دارد که این گروه ها هیچ تفاوتی با القاعده، داعش و النصره ندارند.

وی اظهار داشت: شکست، سرنوشتی است که گروه تروریستی داعش درنهایت به آن دچار خواهد شد، و این گروه که هر روز مساحت بیشتری از اراضی تحت اشغال خود را از دست می دهد، تاکتیک های خود را تغییر می دهد و بر روی اهداف آسیب پذیر یا آسان یعنی غیرنظامیان تمرکز می کند.

هرش درباره وقوع رویدادهای فجیع درجهان به ویژه در اروپای غربی هشدار داد و گفت تروریست های مجنون داعش، از کشتار کودکان هم بیمی ندارد و درنتیجه باید مقتدرانه با آنان جنگید.