گروه تروریستی داعش روز گذشته (سوم اوت برابر با 13 مرداد) با انتشار ویدئویی تکان‌دهنده، فرانسه را بار دیگر به انجام حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد. این در حالی است که تنها چند هفته از اقدام تروریستی مرگبار شهر «نیس» در جنوب این کشور می‌گذرد. 

 

این فیلم که «کوه‌های مرتفع» نام دارد و به‌نظر می‌رسد در کرکوک ضبط شده باشد، شبه‌نظامیان داعش را در حال کشتار سربازان ارتش عراق نشان می‌دهد. در صحنه‌های بعدی، تروریست‌ها با فریاد «فرانسه را به آتش بکشید» اروپا را به انجام حملات تروریستی بیشتر تهدید می‌کنند. صحنه‌هایی از چندین نبرد اطراف کرکوک نیز در این ویدئو گنجانده شده است. 

 

این نخستین‌بار نیست که فرانسه هدف تهدیدهای داعش قرار گرفته است. یکی از عناصر وابسته به داعش 14 ژوئیه سال جاری میلادی (بامداد روز 25 تیرماه به وقت تهران)، با کامیونی که پر از اسلحه و نارنجک بود، به سوی جمعیتی که برای جشن روز ملی فرانسه در یکی از خیابان‌های شهر نیس گردهم آمده بودند، حمله‌ور شد. این کامیون پس از برخورد با جمعیت مسافتی دو کیلومتری را طی کرد. در این اقدام تروریستی، دست‌کم 84 نفر از جمله 10 کودک، کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند. همچنین، در تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری پاریس در نوامبر 2015 (آبان سال گذشته) -که داعش مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفت- 130 نفر جان خود را از دست دادند.