شکست های سنگین گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه و عراق و لیبی از علل تشدید حملات این گروه در کشورهای مختلف است.

شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این مطلب افزود: افزایش حملات انتحاری شبکه داعش در کشورهای متعدد نشانگر حجم فشارهای نظامی به این شبکه در عراق و سوریه و لیبی است.

چه عللی باعث شده است داعش دامنه عملیات خود را گسترش دهد؟ و این شبکه چه پیامهایی می خواهد بدهد؟

"عمر کاید" گزارشگر شبکه المیادین در گزارشی گفت داعش به هر جایی که هسته‌هایش می توانند بمب گذاری کنند یا عملیات انتحاری انجام دهند حمله می کند و در حملات بین هیچ کشور و گروهی فرق نمی گذارد. 

در اروپا و ترکیه حملات انفجاری انجام می دهد و بازارها را در عراق و سوریه منفجر می کند و افراد انتحاری به مساجد در کویت می فرستد و عملیات متعدد در عربستان انجام می دهد و در این مدت اخیر نیز کوشیده است فعالیت خود را به ایران بکشاند. 

نمی توان حملاتی را که داعش انجام می دهد از یکدیگر جدا کرد. پس از شکستهای داعش در شهر فلوجه عراق و شهر سرت لیبی بر شدت این حملات افزوده شده و عرصه بر داعش در سوریه نیز در حال تنگ شدن است. شکست های سنگین داعش برای این شبکه پیامهای روشنی دارد مبنی بر اینکه داعش تا مدتی دیگر کنترل خود را بر پایگاههای اساسی اش و مشخصاً در موصل و الرقه از دست خواهد رفت.

این تحولات، داعش را بر آن داشته است بر حملات خود از نظر کیفی و کمی بیفزاید. این را در حمله به فرودگاه استانبول و قتل عام منطقه الکراده بغداد و انفجارهای انتحاری در منطقه القاع لبنان می توان دید.

داعش با این حملات می خواهد پیام بدهد که با وجود همه ضربات وارد شده به آن همچنان قادر است عملیات انجام دهد. عملیات نیز به افزایش روحیه هوادارانش و جذب عناصر بیشتر منجر می شود و در عین حال کشورهای هدف را تحت فشار قرار می دهد تا به خودشان سرگرم شوند و نتوانند به کشورهایی که با داعش می جنگند کمک کنند.