«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه کشته شدن خلبان روسی در حادثه سرنگونی جنگنده «سوخو-24» در ماه نوامبر سال گذشته را تسلیت گفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف همچنین تأکید کرد که اردوغان «متأسف است» و تمایل دارد تا به بحران ایجاد شده در روابط میان دو کشور رسیدگی کند.

بنا بر این گزارش،‌ در متن نامه اردوغان خطاب به رئیس جمهور روسیه آمده است: ما هرگز قصد و تمایلی برای سرنگون کردن جنگنده فدراسیون روسیه نداشته‌ایم.

در ادامه این نامه آمده است: ما با برعهده گرفتن تمامی ریسک‌ها و علیرغم تمام خطراتی که وجود داشت، نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا جسد این خلبان روس را از مناطق تحت کنترل مخالفان سوریه گرفته و به ترکیه منتقل کنیم. تمام این اقدامات به این دلیل انجام گرفت که روابط روسیه و ترکیه برای ما ارزشمند است.

بنا بر اعلام کاخ کرملین، اردوغان در ادامه این نامه تأکید کرده است: من مایلم مجددا همدردی و عمیق‌ترین تسلیت‌ خود به خانواده این خلبان روسی را ابراز کرده و بگویم که متأسفم. از صمیم قلب، در درد آن‌ها شریک هستم. خانواده خلبان روس، برای ما مانند خانواده‌های ترکیه‌ای هستند. برای جبران درد و خساراتی که به بار آمده، آماده هر ابتکار عملی هستیم.