جان کری در واکنش به از سرگیری روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا مشوق ترکیه و اسرائیل برای حل اختلاف دو جانبه است.

وی همچنین از توافق به دست آمده بین ترکیه و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه توافق با اسرائیل را برای عادی سازی روابط دو جانبه تایید می کند.

وی گفت که توافقنامه عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل روز سه شنبه امضا می شود.

یلدریم با اشاره به اینکه روز سه شنبه تبادل سفرا میان دو طرف صورت می گیرد گفت: اسرائیل پذیرفته است که 20 میلیون دلار به خانواده قربانیان بپردازد.

وی اظهار داشت که توافق با اسرائیل شامل رفع محاصره غزه می شود.

بنیامین نتانیاهو نیز در یک نشست مطبوعاتی در شهر رم پایتخت ایتالیا گفت: محاصره دریایی غزه پس از توافق با ترکیه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه توافق با ترکیه این اجازه را می دهد که بنابر ارزیابی های امنیتی اسرائیل اوضاع انسانی غزه بهبود یابد اظهار داشت: با ترکیه بر سر حفاظت از محاصره امنیتی و دریایی غزه به توافق رسیدیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما با ترکیه به توافقی استراتژیک در زمینه حفظ امنیت اسرائیل و منطقه و همچنین اقتصاد اسرائیل  دست پیدا کردیم.

نتانیاهو همچنین توافق اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونیستی با ترکیه را برای تقویت ثبات منطقه مهم خواند و اظهار داشت: این توافقنامه را برای بررسی به کابینه اسرائیل ارجاع می دهیم.

روابط دو جانبه دو طرف در تاریخ 31 می 2010 (10 خرداد 1389) پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره ترکیه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه بود، تیره شد.

در این حمله 10 فعال حقوق بشر ترکیه کشته شدند.

در پی این حادثه و عدم عذرخواهی مقامات تل آویو از آنکارا، ترکیه در سپتامبر 2010 (شهریور 1389) همکاری‌های نظامی خود با اسرائیل را متوقف و سفیر این رژیم را از آنکارا اخراج کرد.