روزنامه لبنانی السفیر گزاش داد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، راهبرد مقاومت در جنوب لبنان و همچنین شهر حلب سوریه را با عبارتی کوتاه بدین صورت شرح داد: «یک چشم به جنوب و چشم دیگر بر حلب»

بر اساس این گزارش السفیر در این رابطه می نویسد: سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در رابطه با راهبرد مقاومت در جنوب و حلب نشان می دهد که از یک طرف درگیری حلب بسیار مهم و کاربردی است و از طرف دیگر نیز مقاومت برای تمامی احتمالات در جنگ با رژیم صهیونیستی آماده است؛ به ویژه پس از تحولات سیاسی که اخیرا در این رژیم رخ داد.

این سخنان نصرالله نشان می دهد که مقاومت، احتمال ورود در این ۲ جنگ به صورت همزمان را با توجه به پیامدهای منطقه ای و محلی آن، از معادلات خود حذف نکرده است.

السفیر در ادامه می افزاید: نصرالله در دیدار با هیأت های سیاسی درون لبنان بر پرهیز از شیعه-سنی ساختن این جنگ پافشاری می کند. وی در دیداری که روز جمعه با برخی از نیروهای ویژه در جبهه جنوب لبنان و سوریه داشت، بر آمادگی مقاومت برای مبارزه با احتمالاتی که ممکن است به وقوع بپیوندد، تاکید کرد.

نصر الله همچنین در رابطه با نقش ترکیه در تحولات بحران سوریه نیز بیان داشت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آرزو دارد در مسجد دمشق نماز بخواند اما نماز خواندن در شهر حلب نیز برای وی غیر ممکن است.

این روزنامه لبنانی همچنین بیان داشت: دبیرکل حزب الله لبنان در رابطه با اقدامات رسانه های غربی و عربی در تخریب چهره مقاومت نیز عنوان کرد که باید در جنگ ها اخلاق و رفتار پیامبر(ص) و انبیاء(ع) را مدنظر قرار دهیم و بیان می دارد که نیروهای حزب الله نیز در جنگ سوریه نسبت به اموال عمومی و عدم آسیب رساندن به آن حساس هستند.

سید حسن نصرالله همچنین در رابطه با اهانت به صحابه پیامبر(ص) نیز اعلام کرد که این کار محکوم است. زیرا عناصر داعش با دیدن فیلمی کوتاه که در آن به یکی از صحابه پیامبر توهین می شود، از ۱۰۰۰ نفر به ۵۰۰۰ نفر افزایش می یابند.

السفیر در پایان تصریح کرد: سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد که این درگیری، جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگی علیه تکفیری ها است که نه کشور می شناسند و نه مردم را. دبیرکل حزب الله سیاست های عربستان در منطقه را مانعی در راه آزادسازی فلسطین دانست. وی در پایان تیراندازی هوایی شهروندان لبنانی در برخی مراسم ها را مذموم و کاری غلط دانست.