در حالی که روز گذشته دولت آمریکا هرگونه نقش داشتن آل سعود در حمایت از گروه های تروریستی تکفیری را بطور تلویحی رد کرده بود، وزارت کشور عربستان روز گذشته رسما از حمایت شهروندان سعودی از گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داده است.

عربستان:شهروندان ما از داعش حمایت می کنند!+عکس

بنابر این گزارش، روز گذشته سرلشگر منصور ترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی طی مصاحبه مطبوعاتی در محل سفارت این کشور در آمریکا، بطور رسمی حمایت شهروندان سعودی از گروه تروریستی تکفیری داعش را مورد تایید قرار داده است. وی در واکنش به انتقادات خبرنگاران رسانه های آمریکایی علت این اقدام شهروندان سعودی را "ورود یگان بسیج مردمی (حشدالشعبی) به عرصه نبرد با گروه داعش در کنار نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق برای بازپس گیری شهر فلوجه از داعش" عنوان کرده است. 

وی به صراحت شیوه های مختلف این نوع کمک ها را در قالب جمعیت های خیریه عنوان کرده است. این ادعای وی در حالی است که سابقه عربستان سعودی در حمایت از تروریسم تکفیری سبقه ای بیش از 40 ساله داشته است. پیش از این در اسناد سازمان سیا که اخیرا از حالت محرمانه خارج شده و منتشر گردیده، حمایت مالی، تسلیحاتی، نیرویی آل سعود از تروریستهای تکفیری تحت عنوان "مجاهدین عرب - افغان" به رهبری اسامه بن لادن که بعدها به القاعده و طالبان تبدیل شدند به وضوح مورد تایید قرار گرفته بود.