«مارک اولاند» یک عضو لیبرال پارلمان کانادا اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد.

پایگاه «ورلد بولتن» گزارش کرد، اولاند برای دومین سال در طول ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد و در بیانیه‌ای به تاریخ 3 ژوئن 2016 در پارلمان اعلام کرد که در واقع با روزه گرفتن از خیریه‌ای به نام «30 روز بدهید» حمایت می‌کند.

طبق این گزارش، پولی که افراد در نتیجه روزه گرفتن ذخیره می‌کنند به این خیریه داده می‌شود و این خیریه نیز این پول را به افراد نیازمند می‌دهد.

 

وی در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: «هفته آینده، صدها هزار نفر از مردم کانادا ماه رمضان را جشن می‌گیرند و میلیون‌ها نفر دیگر در جهان هستند که این ماه را جشن می‌گیرند. هم‌اکنون فرصتی برای من به وجود آمده است تا برای تمامی افرادی که رمضان را جشن می‌گیرند آرزوی یک رمضان خوب داشته باشم».

اولاند تصریح کرد: سال گذشته من مجال پیدا کردم تا تمامی رمضان را روزه بگیرم. امسال نیز می‌خواهم در حمایت از خیریه «30 روز بدهید» مجدداً این کار را انجام دهم».

این نماینده پارلمان کانادا در خصوص این خیریه توضیح داد: «این خیریه پولی را که شما می‌توانید هر روز با گرفتن روزه ذخیره کنید می‌گیرد و این پول را به افراد نیازمند بویژه به بانک‌های غذا می‌دهد».

این نماینده حزب لیبرال کانادا ادامه داد: «وقتی روزه می‌گیرم تجربه خارق‌العاده‌ حس گرسنه بودن را پیدا می‌کنم. من در نهایت روز از گرسنگی رهایی می‌یابم اما بسیاری از کودکان کانادا و سراسر جهان از این گرسنگی رهایی ندارند. آنها مجبورند روزها را به این شیوه پشت سر بگذارند و بیاموزند و بدون کمک غذایی خود را برای آینده آماده کنند».

اولاند سپس گفت: «این خیریه این فرصت را به وجود می‌آورد تا این مسئله را منعکس کند و از قدرت رمضان برای کمک به دیگران استفاده می‌کند».