جواد الطلیباوی سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق در بیانیه ای اعلام کرد: برخی کشورهای حامی داعش فشار زیادی به حیدر العبادی نخست وزیر عراق می آورند تا نبرد آزادسازی شهر فلوجه را متوقف کند.

وی افزود: در دو روز گذشته شاهد رکودی در عملیات نظامی بوده ایم لذا از العبادی می خواهیم که به فشارهای خارجی تن ندهد و باید به خواس ملت عراق در لزوم آزادسازی خاک عراق از تروریست ها احترام بگذارد.

الطلیباوی تاکید کرد: ما دست فرمانده کل نیروهای مسلح را برای اجرای خواست مردم و نجات آنها از حملات تروریستی فشرده و می فشریم.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه هرگونه تاخیر در عملیات آزادسازی شهر فلوجه از کنترل داعش را رد کرد و وعده داده بود که پرچم عراق به زودی در این شهر برافراشته خواهد شد.

انتشار این اخبار در شرایطی صورت می‌گیرد که ابوهاشم فنیان الولایی فرمانده گردان های سید الشهدا زیر مجموعه نیروهای مردمی عراق به تسنیم گفت که سفیر عربستان در بغداد تلاش دارد تا با گرفتن مهلت آتش‌بس 36ساعته در فلوجه تروریست‌ها را از این شهر خارج کند.

انهدام مرکز فرماندهی داعش در فلوجه

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف امروز حمله ای هوایی به شهر فلوجه صورت دادند که باعث انهدام مرکز فرماندهی گروه تروریستی داعش و ورودی اصلی شبکه تونل ها در منطقه البو جبیل شد که از محله الشهداء تا محله نزال این شهر امتداد دارد.

این ستاد افزود: ای عملیات براساس اطلاعات دقیق دستگاه اطلاعات ملی صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: حمله هوایی به کشته شدن به اصطلاح امیر نظامی جدید ولایت فلوجه و دهها عنصر به اصطلاح "یگان نفوذیهای" داعش منجر شد که در محل مذکور نشست برگزار کرده بودند.

این بیانیه افزود: اجساد همچنان در محل زیر آوار است و عناصر داعش با ترس فراوان در تلاش برای بیرون آورن آنها با جرثقیل هستند.