دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در شرایطی نسبت به تبعات منفی اقتصادی خروج از اتحادیه اروپا هشدار داده است که وزارت دارایی این کشور پیش از این در گزارشی اعلام کرده است که در صورت خروج از اتحادیه اروپا، این کشور با رکود اقتصادی به مدت یک سال روبرو خواهد شد.

وزارت دارایی انگلیس همچنین اعلام کرده است که در صورت خروج از اتحادیه اروپا، اقتصاد بریتانیا با از دست دادن 500 هزار فرصت شغلی مواجه می شود و ارزش پوند نیز با کاهش شدیدی همراه خواهد شد.

دیوید کامرون نخست وزیر و جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس که رهبری کمپین ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را بر عهده دارند، هشدار داده اند که در صورت خروج از اتحادیه اروپا قیمت مسکن به شدت کاهش خواهد یافت و هزینه مواد غذایی با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

کامرون روز گذشته در سخنانی تصریح کرد: در صورت خروج از اتحادیه اروپا، انگلیس با رکود یک ساله ای روبرو می شود. اتحادیه اروپا می تواند خسارات وارد شده به اقتصاد انگلیس ناشی از بحران مالی جهان را تسکین بخشد. خروج از اتحادیه اروپا یک گزینه خودتخریبی اقتصادی خواهد بود.

برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که رشد اقتصادی مهمترین مساله مورد نظر رای دهندگان انگلیسی خواهد بود. طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می شود.

حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبرو خواهد شد و قادر خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

آزبورن وزیر دارایی انگلیس نیز پیش از این در سخنانی تاکید کرد: ترک اتحادیه اروپا ، شوک اقتصادی شدیدی برای انگلیس به همراه خواهد داشت.

تجزیه و تحلیل های وزارت خزانه داری انگلیس نشان می دهد که در صورت ترک اتحادیه اروپا، قیمت مسکن در این کشور تا سال 2018 میلادی بیش از 10 تا 18 درصد کاهش خواهد یافت.

وی همچنین هشدار داد که مردم انگلیس خارج از اتحادیه اروپا فقیرتر خواهند بود.