وبسایت تایم در گزارشی نوشت: هیچ مدرکی از وجود بمب در هواپیمای مسافربری ناپدید شده مصر منتشر نشده و هیچ گروهی نیز تاکنون مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. اما به خاطر شیوه ناپدید شدن پرواز شماره 804 هواپیمایی مصر در آسمان و این حقیقت که به مقصد مصر در حرکت بوده است، مقامات دولتی و کارشناسان خارجی معتقدند این یک حمله تروریستی بوده است. 

به نوشته تایم، هنوز هیچکس نمی داند این اتفاق چگونه افتاده است؛ اما 2 احتمال در این خصوص وجود دارد. نخستین احتمال این است که در آخرین ایستگاه توقف هواپیما، بمب را داخل آن کار گذاشته اند. آخرین نقطه توقف هواپیما نیز فرودگاه "شارل دو گل" پاریس بوده که به عنوان فرودگاهی با شدیدترین تدابیر امنیتی شناخته می شود. اگر بمب را در این فرودگاه در هواپیما کار گذاشته باشند، مسئله به 86 هزار کارمند فرودگاه معطوف می شود که مسائل امنیتی را بررسی می کنند. این تعدادِ قابل توجهی برای حفظ امنیت در یک فرودگاه است. حتی ممکن است تعدادی از مردم فرانسه نیز به گروه تروریستی داعش پیوسته باشند.

گزارشها حاکی از آن است که از نوامبر سال گذشته (آبان 94) تاکنون 57 نفر از کارکنان این فرودگاه سابقه انجام اقدامات افراط گرایانه داشته اند. درواقع این فرضیه وجود دارد که ناپدید شدن این هواپیما کار عناصر گروه تروریستی داعش باشد.

وبسایت تایم در ادامه نوشت: احتمال دوم این است که پیش از آنکه هواپیما به پاریس برسد، این بمب در آن قرار داشته است. گروه تروریستی القاعده در یمن نیز پیشتر مواد منفجره دست ساز در کارتریج های چاپگرهایی جاسازی کرده بود که راهی آمریکا می شدند. این بمب ها در طول توقف در انگلیس و دوبی کشف شدند.

پرواز شماره 804 هواپیمایی مصر، 24 ساعت پیش از پاریس به "اسمره،" پایتخت اریتره و تونس پرواز کرده بود. اریتره یک کشور پلیسی است؛ اما تاریخچه ای طولانی از حمایت از تروریستهای سومالی دارد. تونس نیز محل استخدام عناصر گروه تروریستی داعش است و بیش از هر کشور دیگری افراد داوطلب برای عضویت در این گروه را به سوریه می فرستد. بنابراین می توان تصور کرد شاید یک یا دو نفر از کارمندان در "فرودگاه بین المللی تونس قرطاج" به گروه تروریستی داعش پیوسته باشند.

روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد نیروهای مسلح مصر قطعات هواپیمای مسافربری ناپدید شده این کشور را در 290 کیلومتری شمال اسکندریه در دریای مدیترانه پیدا کردند.  همچنین تعدادی از اشیای شخصی مسافران در این منطقه یافت شد. وزارت هواپیمایی کشوری مصر نیز از کشف بقایای انسانی در محل ناپدید شدن هواپیما خبر داد.