اعلام حکم «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر در پرونده جاسوسی برای قطر به ۲۹ خرداد موکول شد.

به گزارش از روسیا الیوم، دادگاه کیفری قاهره روز شنبه اعلام حکم «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر در پرونده موسوم به جاسوسی برای قطر را به ۱۸ ماه ژوئن میلادی (۲۹ خرداد) موکول کرد.

دادگاه کیفری قاهره، روز ۱۸ ماه ژوئن آینده را به عنوان موعد اعلام حکم محمد مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر که وی به همراه ۱۰ متهم دیگر از اخوان المسلمین در این پرونده به اتهام افشای اسناد امنیت ملی و نیروهای مسلح و فروش آنها به شبکه الجزیره محاکمه می شوند، تعیین کرد.

در همین حال دادگاه ۶ نفر از متهمان را به اعدام محکوم نمود. احکام اعدام ۶ متهم مذکور به مفتی مصر ارجاع داده شد تا در صورت تایید، حکم وارد مراحل اجرایی شود. جلسه قرائت حکم مرسی و ۱۰ متهم دیگر این پرونده قرار بود ۲۳ آوریل برگزار شود اما قاضی دادگاه جلسه را به روز شنبه (۱۸ اردیبهشت) موکول کرده بود.

محمد مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر متهم شده است که اسناد مهم دولتی مربوط به امنیت ملی مصر را در زمان ریاست جمهوری اش برای دولت قطر فاش کرده است. وی پیش از این در پرونده کشتار معترضان در برابر کاخ ریاست جمهوری به ۲۰ سال زندان و در پرونده فرار از زندان «وادی النطرون» به اعدام محکوم شده است.