به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، اتحادیه عرب به درخواست کویت، روز پنج شنبه این هفته (۲ اردیبهشت) به منظور بررسی اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیرامون جولان اشغالی نشست اضطراری برگزار می کند.

اتحادیه عرب روز سه شنبه از دریافت درخواست کویت مبنی بر برگزاری نشست غیرعادی اتحادیه عرب در سطح نمایندگان به منظور بررسی اظهارات نتانیاهو پیرامون بلندی های اشغالی جولان خبر داد.

اتحادیه عرب پیش از این با انتشار بیانیه ای سخنان اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه یاوه گویی های خود، روز یکشنبه گذشته بر اشغال ابدی ارتفاعات جولان سوریه تاکید و اعلام کرد که اسرائیل همیشه در بلندی های جولان سوریه باقی خواهد ماند و تغییری در مرزهای خود صورت نمی دهد.

این ادعای نتانیاهو با واکنش مخالف وزارت خارجه سوریه مواجه شده و این وزارتخانه با ارسال ۲ نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آنها خواست به مسئولیت خود در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه در بلندی های اشغالی جولان عمل نمایند.