به نقل از اکسپرس، روزنامه «بیلد» روز سه‌شنبه اعلام کرد آژانس اطلاعات فدرال آلمان -بی‌ان‌دی- اطلاعاتی را از همتایان ایتالیایی خود دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش نقشه‌ای برای حمله به مناطق گردشگری دارد.

 
در این گزارش آمده است ایتالیایی‌ها این اطلاعات را از یک منبع موثق آفریقایی دریافت کردند. عناصر داعش قصد دارند با پوشیدن تیشرت در قالب پناهجویان به گردشگران نوشیدنی بفروشند.
 
«بیلد» همچنین نوشت: نقشه داعش شامل استفاده از سلاح‌های اتوماتیک، بمب‌گذاری‌های انتحاری و جاسازی دستگاه‌های منفجره زیر شن‌های ساحل می‌شود. ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا داعش را از لحاظ اقتصادی با مشکل روبرو کرده است. همچنین فعالیت‌های این گروه در خاورمیانه محدود شده است. در نتیجه این گروه به دنبال حمله به اهداف ساده تری مانند مناطق گردشگری است.
 
مقامات اطلاعاتی بر این باورند که سواحل ایتالیا، مناطق جنوبی فرانسه و «کستا دل سل» در اسپانیا هدف حملات تروریست‌های داعش خواهند بود.
 
احتمالاً افرادی که تاکنون از آفریقا به اروپا آمده‌اند، برای انجام این عملیات اقدام خواهند کرد. این افراد مرتباً با استفاده از ویزا و مدارک به ایتالیا  سفر می‌کنند. آنچه این افراد را خطرناک می‌کند این است که مهاجر غیرقانونی نیستند بلکه در قالب تاجر به اروپا وارد شده اند.