به گزارش  پارس به نقل از فارس، لوئیس فراخان رهبر جنبش دفاع از حقوق انسانی سیاهپوستان آمریکا در نشست خبری که امروز شنبه در شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی برگزار شد، با بیان اینکه برای من و امت اسلام مایه افتخار است که در ایران باشم و به مناسبت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در راهپیمایی شرکت کنم، گفت: این انقلاب بزرگ توانست بر نیروهای شیطانی فائق آید و از همان زمان همواره تحت آزمون‌های سخت قرار گرفته است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، مردم هر سال با رنج‌های زیادی روبرو بوده‌اند، اما طبق وعده الهی، کسانی که استقامت بورزند پیروز خواهند بود. از زمانی که امام(ره) انقلاب را به پیروزی رساند، آمریکا و غرب همواره ایران را مانع خود می‌دانستند و بر همین مبنا صدام را تشویق کردند که به ایران حمله کند و یک برادرکشی راه افتاد.

این فعال مدنی با اشاره به نقش عربستان و امارات در جنگ ایران و عراق، اظهار داشت: آنها 80 تا 100 میلیارد به عراق کمک کردند تا تسلیحات خریداری کند و از پیروزی صدام بر مردم ایران اطمینان حاصل کنند، اما اینطور نشد و سربازان و مردم ایران شجاعانه جنگیدند تا امروز پس از 38 سال جشن پیروزی انقلاب را برگزار کنند.

فراخان ادامه داد: پس از پیروزی در جنگ هم شاهد تحریم‌ها علیه ایران بودیم تا اقتصاد آن را فلج کرده و روحیه مردم را در حمایت از انقلاب تضعیف کنند.

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 نیز اشاره کرد و افزود: خوشحالیم که با این مذاکرات سایه جنگ از ایران دور شد، اما جمهوری‌خواهان از این موضوع رضایت ندارند، زیرا بازگرداندن پول مردم ایران به خودشان، آنها را ناخرسند کرده است.

وی افزود: در خلال این چرخه سیاسی در آمریکا، برای انتخابات، کاندیداها در حال سبقت از یکدیگر هستند که در مقابل توافق هسته‌ای ایران موضع‌گیری کنند و شما نیز در ایران باید افرادی را انتخاب کنید تا بتوانند از حقوق‌تان دفاع کنند، زیرا یک جنگ نرم علیه ایران در جریان است.

این فعال مدنی با ذکر این نکته که طراحی برای ایجاد مناقشات در خاورمیانه، اخیراً انجام نشده بلکه به 11 سپتامبر بازمی‌گردد، گفت: پیش از 11 سپتامبر، ایجاد تغییرات در کشورهای خاورمیانه و غالب شدن بر آنها از برنامه‌های نئومحافظه‌کارانه آمریکایی بود. 10 روز بعد از 11 سپتامبر ژنرال کلارک یادداشتی از پنتاگون می‌بیند که در آن ذکر شده ظرف پنج سال آینده 7 کشور عراق، سوریه، لبنان، سومالی، لیبی، سودان و ایران از بین خواهند رفت که این موضوع نشانگر ریشه تمام رنج‌های جهان اسلام است، زیرا دشمن رخنه کرده و به دنبال جنگ‌های داخلی است.

وی با اشاره به سخنرانی جورج‌بوش در 20 سپتامبر 2011 در کنگره آمریکا گفت: وی اعلام کرد که آمریکا از تمام ابزارهای تحت اختیار خود برای از بین بردن شبکه ترور جهانی استفاده می‌کند. این جنگ مانند جنگ عراق نیست که مناطق تصرف شده و جنگ سریع پایان یابد، بلکه در این جنگ پاسخ ما چیزی فراتر از یک اقدام تلافی‌جویانه و مختصر خواهد بود و کاری می‌کنیم تا تمام منابع مالی تروریست‌ها قطع شود و از جایی به جای دیگر بروند تا آنجا که هیچ جایی برایشان نماند.

لوئیس فراخان با اشاره به وجود مقداری نارضایتی در هر کشوری، گفت: در حقیقت نارضایتی مثبت می‌تواند به تأثیرات مثبت منجر شود، اما جنگ‌طلبان آمریکایی به این می‌اندیشند که چنین نارضایتی‌هایی را زهرآلود کنند تا به نیروی ضدانقلاب منجر شود و در ایران ثمره انقلاب امام خمینی را از بین ببرند.

فراخان، 11 سپتامبر را یک عملیات دروغین برای عصبانی کردن مردم آمریکا دانست تا آنها را برای حمله به اسلام کانالیزه کنند و اظهار داشت: در عراق مدعی شدند که صدام سلاح‌های کشتارجمعی دراختیار دارد و به عراق حمله کردند، اما سرانجام سلاح‌ها یافت نشد، بلکه منجر به چپاول نفت این کشور شد.

وی به ایجاد اختلاف درونی در کشورهای خاورمیانه اشاره کرد و افزود: سه روز پیش از جنگ اول عراق در آنجا بودم و دیدم که همه فرقه‌ها و مذاهب کنار هم بودند، تا زمانی که شیطان وارد منطقه شد و امروز در خاورمیانه در حال مداخله است.

فراخان، مشکلات در عراق را جدی خواند و یادآور شد: اختلافات دینی در عراق این کشور را تبدیل به یک کشور ناتوان و ورشکسته کرده است.

وی با ذکر این نکته که پس از سوریه، لبنان و لیبی هدف قرار گرفته‌اند، افزود: انقلاب قذافی خوب بود و زمانی که تلاش کرد با بوش دوست باشد، به او هشدار دادم که آمریکایی‌ها با او دوست نخواهند شد و امروز قذافی درگذشته و لیبی از هم پاشیده است.

این فعال مدنی با ذکر این نکته که اوباما هم سیاست نئومحافظه‌کارانه زمان بوش را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکا در سوریه به دنبال تشدید جنگ داخلی است و همین کار را در لیبی کرد و نیز همین آرزو را برای ایران دارد. راهی برای موج اسلام‌هراسی در دنیا نیست، مگر اینکه مسلمانان متحد شوند.

رهبر جنبش دفاع از حقوق انسانی سیاهپوستان در آمریکا ادامه داد: امروز بین شیعه و سنی اختلاف افتاده و آمریکا به دنبال یک جرقه است تا با جنگ بین دو طرف در کشورهای خاورمیانه کنترل نفت را به دست بگیرد. زمانی که آمریکا، عراق را بمباران کرد، مساجد شیعه و سنی نیز بمباران شد و اگر آمریکا از منطقه خارج شود، این اختلافات نیز از بین می‌رود.

فراخان خاطرنشان کرد: اگر اختلافات شیعه و سنی حل نشود، بدترین جنگ رخ خواهد داد که به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای منجر می‌شود و پایان جهان کنونی را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش اندیشه‌های امام(ره) در تبیین بیداری اسلامی گفت: این اندیشه‌ها پر از نور است و الگوهای فکری را ایجاد می‌کند.

فراخان درباره جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین نیز گفت: وقتی گروهی تصمیم به مقاومت در برابر ظلم بگیرد، خداوند با آنهاست.

وی درباره نقش آمریکا در افغانستان نیز گفت: آمریکا در افغانستان دنبال صلح نیست، زیرا اگر به دنبال صلح بود، باید این کشور را ترک می‌کرد.