به گزارش پارس، خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز نوشت: «احمد الاسدی» سخنگوی شورای هماهنگی نیروهای مردمی عراق امروز شنبه به برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان رژیم سعودی و چند کشور دیگر در نزدیکی مرزهای غربی عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: مرزهای عراق به گورستان کسانی تبدیل خواهد شد که جرأت کنند به صورت غیرقانونی وارد آن شوند.

سخنگوی شورای هماهنگی نیروهای مردمی عراق در ادامه اظهار داشت: تحرکات نظامی مشکوکی از سوی رژیم سعودی و چند کشور دیگر در نزدیکی مرزهای غربی عراق گزارش شده است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی در ادامه خطاب به سعودی ها گفت: از طرف تمامی مجاهدان، انقلابیون و عناصر مقاوم عراقی به تمامی شرکت کنندگان در رزمایش نظامی در نزدیکی مرز عراق هشدار می دهم که در صورت هرگونه تجاوز به مرزهای عراق و بازیچه قرار دادن امنیت شهروندان عراقی، نیروی های مردمی مرزهای عراق را به گورستان سربازان آنها تبدیل خواهد کرد.

الاسدی خطاب به سعودیها همچنین اظهار داشت: توطئه های پی در پی شما، ما را خسته کرده است و به همین دلیل به شما هشدار می دهیم که در صورت گذر از خطوط قرمز به سرنوشت داعشی هایی که خود اقدام به اعزام آنها به عراق کردید، دچار خواهید شد.

گفتنی است، عربستان سعودی از روز سه شنبه هفته گذشته رزمایش مشترکی را به همراه برخی کشورها از جمله اردن، امارات، مصر و سودان تحت عنوان «رعد الشمال» در نزدیکی مرزهای عراق و کویت آغاز کرده است.

پیشتر نیز برخی نمایندگان پارلمان عراق، اخراج «ثامر السبهان» سفیر ریاض در بغداد را به دنبال برگزاری این رزمایش در نزدیکی مرزهای عراق، خواستار شده بودند.