به گزارش پارس به نقل از مشرق،روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای به قلم "تام مک تاگی" سردبیر امور سیاسی خود با عنوان "جرمی کوربن خواهان آگاهی از طرح انگلیس برای نبرد با داعش در لیبی است" نوشت: جرمی کوربن رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس از دیوید کامرون نخست وزیر این کشور خواست تا از آمادگی دولت خود برای دخالت نظامی در لیبی پرده بردارد.

این روزنامه افزود: درخواست کوربن همزمان با افزایش نگرانی از این مسئله صورت می گیرد که پهپادهای انگلیسی عملا از حریم هوایی لیبی برای یافتن اهداف مورد نظر و انهدام آنها استفاده می کنند.

مک تاگی خاطرنشان کرد: کوربن از نخست وزیر خواست تا در مجلس عوام به طور قطع تاکید کند که تصمیمی برای استفاده از پهپادها در خصوص حمایت از اقدامات نظامی در لیبی صورت نگرفته است و همچنین تعهد بدهد که تنها بعد از مشورت با مجلس عوام، تصمیم مشابهی اتخاذ خواهد شد.

سردبیر امور سیاسی ایندیپندنت نوشت: این درخواست کوربن چالشی برای اظهارات هفته گذشته مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس به شمار می رود که از مطلع کردن مجلس عوام از برخی جزئیات خودداری و با این کار شک و تردید درخصوص مشارکت پهپادهای انگلیسی درعملیات لیبی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پهپادهای "ریبر" یکسال قبل از اینکه مجلس عوام انگلیس اجازه شرکت در عملیات نظامی در سوریه را بدهد، در این عملیات شرکت کرد و مواضع داعش را هدف قرار داد و در کشتن اتباع انگلیسی شرکت کننده در نبردها در این کشور شرکت کرد.

مک تاگی در ایندیپندنت نوشت: وزیر دفاع از اظهار نظر درباره گزارش هفته گذشته مطبوعات درخصوص سفر تیمی از کارشناسان نظامی انگلیسی به خاک لیبی برای طرح ریزی حملات هوایی که انتظار می رود نیروی هوایی انگلیس علیه برخی مواضع در آنجا اجرا کند، خودداری کرد.