به گزارش پارس به نقل از تسنیم، استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه  عصر امروز لبنان را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.

دی میستورا بعد از دیدار با مقامات سوریه و گفتگو با آنها درباره اوضاع کنونی این کشور وارد لبنان شده بود.

نماینده دبیرکل سازمان ملل روز جمعه وارد سوریه شد و امروز با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور درباره نشست سوری-سوری که قرار است بیست و پنجم ماه جاری میلادی در ژنو سوئیس برگزار شود، گفتگو کرد.

دی‌میستورا در دیدار با ولیدالمعلم پیشنهادی درباره تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه و پیگیری مذاکرات وین و قطعنامه‌های اخیر شوای امنیت در این زمینه و تحرکات برای برگزاری دور جدید گفت‌وگوها میان دولت سوریه و مخالفان در اواخر ژانویه ارائه کرد.

وزیر خارجه سوریه هم بر اهمیت احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت تلاش‌های حل سیاسی و قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت در این زمینه با صداقت تلاش‌های مبارزه با تروریسمی ارتباط دارد که مستلزم وادار کردن کشورهای حامی تروریسم به توقف حمایت‌هایشان است.

انتظار می‌رود که دی‌میستورا در ادامه سفر خود وارد تهران شود تا به رایزنی‌های منطقه‌ای خود در چارچوب آماده‌سازی برای نشست ژنو ادامه دهد.