به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دولت کنونی ترکیه با نقض بیش از پیش قانون آزادی مطبوعات، فشارها را بر رسانه‌های این کشور به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

«واشینگتن پست» با انتشار گزارشی در پایگاه خبری خود نوشت: «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه، حملات خود علیه مطبوعات و رسانه‌های این کشور را تشدید کرده است. «کمیته حمایت از خبرنگاران» ترکیه سال 2012، با انتشار گزارشی نسبت به نقض آزادی مطبوعات در این کشور هشدار داد.

این کمیته در گزارش خود از تحت پیگرد قرار گرفتن خبرنگاران و بازداشت‌های گسترده آن‌ها، استفاده دولت از اهرم‌های گوناگون فشار برای سانسور خبرها و همچنین لحن خصمانه مقامات بلندپایه علیه اصحاب رسانه‌ها، ابراز نگرانی کرد. این گزارش در ادامه نوشت: وضعیت آزادی مطبوعات در ترکیه به نقطه بحرانی رسیده است.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، موقعیت خبرنگاران و رسانه‌های این کشور نسبت به زمان انتشار گزارش «کمیته حمایت از خبرنگاران» ترکیه، بحرانی‌تر شده است. واشینگتن پست از بازداشت دو روزنامه‌نگار تُرک در 26 نوامبر سال جاری به عنوان نقض آشکار حقوق خبرنگاران و تلاش دولت اردوغان در سرکوب رسانه‌های این کشور نام می‌برد.