به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک منبع خبری موریتانیایی روز گذشته اعلام کرد گروه القاعده در کشورهای مغرب اسلامی اعلام کرد در ماه اکتبر (مهر) دو مرد را که به جاسوسی برای فرانسه در مالی مظنون بودند، اعدام کرده است.

خبرگزاری الاخبار موریتانی در بیانیه ای اعلام کرد این دو مظنون عبارتند از: "محمد آق عبدالله" که نهم اکتبر سال 2015  (17 مهر) در بیر در مالی کشته و "فجر آق سیدی محمد" که روز پنجشنبه 19 اکتبر 2015 در مخفی گاه خود در برج البراجنه در الجزایر کشته شد.
الاخبار از رسانه های خصوصی موریتانی است که به طور مرتب بیانیه های القاعده مغرب اسلامی و سایر سازمان های تکفیری را منتشر می کند و هیچ گاه بیانیه هایی که الاخبار منتشر می کند، تکذیب نمی شوند.
به گفته این خبرگزاری، این دو مظنون از طوارق بومی شمال مالی بودند که القاعده مغرب اسلامی آنها را به جاسوسی برای فرانسه متهم کرده بود.
القاعده مغرب اسلامی با متهم کردن این دو نفر به کشتن برخی از مبارزان القاعده، تصریح کرده است آنها اطلاعاتی را درباره مواضع القاعده جمع آوری می کردند تا بعدا این اطلاعات را در مالی در اختیار فرانسوی ها بگذارند.
القاعده مغرب اسلامی همچنین در بیانیه خود تهدید کرده است تلاش برای به دام انداختن کسانی که با فرانسوی ها همکاری می کنند یا سایر جاسوس ها را ادامه خواهد داد.