به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ پایگاه اینترنتی «العربی الجدید» نوشت نیروهای کرد با پوشش هوایی روسیه به مناطق تحت کنترل مخالفان سوری در شهر حلب حمله کردند. 

 

این پایگاه قطری در گزارش خود تصریح کرد: با افزایش حرف و حدیث ها درباره نزدیک بودن اجرای «منطقه امن» که ترکیه از ماهها پیش پیشنهاد کرده است، یگانهای مدافع خلق کرد و نیروهای «مدافع زنان» با پوشش هوایی روسیه، حمله به تنها خط پشتیبانی نیروهای مخالف سوری از مناطق تحت کنترل آنها را در شهر حلب را آغاز کردند که به نظر می رسد این اقدام به عنوان تلاش برای برهم زدن معادلات صورت گرفته است.

 

 همچنین این شبه نظامیان، متشکل از گروههای کوچکی که در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در منطقه عفرین در حومه شمال غربی حلب فعالیت دارند، به مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف در نزدیکی شهر "اعزاز" در حومه شمالی حلب و خطوط پشتیبانی نیروهای مخالف که مرزهای ترکیه را به مناطق تحت کنترل آن ها در حلب و حومه غربی آن متصل می کند، حمله کردند. سرکردگان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه گفتند هدف از این اقدام برهم زدن طرح ایجاد منطقه امن از طریق هدف قرار دادن گروههای نزدیک به ترکیه در منطقه حساس مرزی در حومه حلب است. 

 

یگانهای مدافع خلق در بیانیه ای که در پایگاههای اجتماعی منتشر شد، اعلام کردند این نیروها به پایگاه افرادی که آن ها را «مزدروان» نامیدند در مناطق "الشقیف" و "الکاستلو" حمله کردند. با توجه به عبور تنها خط پشتیبانی نیروهای مخالف از این دو منطقه به حلب برای نیروهای مخالف مناطق راهبردی به شمار می رود. روز پنجشنبه حمله نیروهای کرد به این دو منطقه باعث شد خط پشتیبانی مخالفان به حلب چند ساعت بسته شود. 

 

در این حال، محمد الاحمد، سرهنگ جدا شده از نظام سوریه که هم اکنون سخنگوی رسمی گروه موسوم به «الجبهه الشامیه» است در تماس با پایگاه اینترنتی العربی الجدید تاکید کرد هواپیماهای روسیه مناطق تحت کنترل مخالفان را در حومه شمالی حلب هدف قرار دادند. این حملات همزمان با حملات نیروهای کرد و نیروهای موسوم به «جیش الثوار» به مناطق تحت کنترل مخالفان در این مناطق صورت گرفت.