به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، مقامات امنیتی آمریکایی، مدعی هستند بعد از حوادث تروریستی پاریس، نگرانی‌ها در مورد حمله به شبکه‌های تولید و توزیع برق در آمریکا افزایش یافته است.

 

تنها چند روز بعد از حوادث تروریستی در پایتخت فرانسه، شرکت برق منطقه آمریکای شمالی (NERC)، اقدام به برگزاری رزمایشی با محوریت حملات فیزیکی و سایبری به شبکه برق آمریکا، کانادا و مکزیک کرد. 

 

حادثه در پاریس، رزمایش در آمریکا

 

آمریکایی‌ها مدعی هستند در صورت بروز حمله‌ی سایبری یا فیزیکی به صنایع تولید و توزیع برق این کشور، بخش اعظمی از آمریکا در خاموشی مطلق فرو خواهد رفت و در پی آن خسارت میلیارد دلاری و غیرقابل جبران به اقتصاد این کشور وارد خواهد شد.

 

در این رزمایش که سومین نمونه مشابه آن از سال 2011 به بعد بود، حملات گسترده سایبری و فیزیکی به سامانه‌های تولید، کنترل و توزیع برق در آمریکا صورت پذیرفت. رزمایش مذکور که به گرید اکس 3 معروف است، بیش از 350 عدد از تأسیسات مرتبط و حدود 10 هزار نفر از کارمندان این صنعت حضور داشتند.

 

در چند ماه اخیر، موضوع حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا خصوصاً صنعت برق این کشور، به یک موضوع خاص و جذاب تبدیل شده است؛ تا جایی که این مباحث به مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات 2016 آمریکا نیز راه پیدا کرده است.

 

مقامات آمریکایی معتقدند که هر چهار سال یک‌بار، یک واقعه امنیتی برای صنعت برق این کشور رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد این ادعا و در پی آن اتهام به کشورهای مختلف از جمله ایران از سوی مقامات غربی و آمریکایی، تلاش این کشور برای ایجاد اجماع و اتحاد جهانی علیه کشورها است. آمریکا و متحدان غربی‌اش در تلاش هستند تا با تصویب کنوانسیونی در زمینه سایبری همانند کنوانسیون ژنو، راه برای تسلط هر چه بیشتر بر ملل مختلف هموار سازند.