به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فرمانده عملیات جنگی ائتلاف متجاوز سعودی از حملات هوایی علیه مواضع حوثی‌ها در یمن در مقابل انتقادهای شدید بین‌المللی مبنی بر تعداد بالای تلفات غیرنظامیان در این کشور دفاع کرد.

رییس برنامه ریزی نبرد ائتلاف متجاوز عربی تحت رهبری عربستان و یکی از مقام‌های ارشد نیروی هوایی این کشور در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گروه‌های حقوق بشری و منتقدان را به خاطر عدم داشتن دقت کافی در مشاهده رخدادها در یمن در مظان اتهام قرار داد.

 
وی که بنا به دلایل امنیتی نام خود را فاش نکرد، مدعی شد: آنها تمامی اطلاعات را از دشمنان دریافت می‌کنند. ما به قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو و قوانین جنگ واقف هستیم. ما از استانداردها تخطی نمی‌کنیم. ما غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم.
 
این مقام مسئول همچنین ادامه داد: بیش از 50 تن در هر ساعت از شبانه روز با همتایان خود در فرانسه، انگلیس و آمریکا همکاری می‌کنند.
 
این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که سازمان ملل گزارش داده بیش از 7500 غیرنظامی از مارس سال جاری میلادی در یمن کشته شده‌اند.
 
یک اندیشمند در مرکز کارنگی خاورمیانه در این باره گفت:‌ اکثر قربانیان تیراندازی درگیری میان حوثی‌ها در یمن و حملات عربستان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.
 
اواخر سپتامبر سال جاری میلادی و اوایل اکتبر 2015 ائتلاف ضد حوثی‌ها تحت رهبری عربستان دو بار بمباران هوایی مراسم عروسی در یمن را که ده‌ها کشته برجای گذاشت، رد کرد و این مقام ارشد نیروی هوایی عربستان این مساله را تبلیغ دانست.
 
ماه گذشته میلادی نیز پزشکان بدون مرز این ائتلاف را به بمباران یکی از بیمارستان‌های تحت کنترل این موسسه در صعده یمن متهم کرد؛ اقدامی که از سوی دبیرکل سازمان ملل نیز محکوم شد.
 
یکی از مقام‌های مسئول اطلاع رسانی در ارتش عربستان گفت: حدود 4800 هدف وجود دارد که همیشه به روز می‌شوند و این اهداف شامل بیمارستان‌ها، اماکن تاریخی، مدارس و مراکز تحت کنترل سازمان ملل نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: در مذهب ما حمله به مردم بیگناه و بی‌دفاع وجود ندارد و این برای ما بسیار مهم است. ما انسان هستیم و به افرادی که در درگیری‌ها نقشی ندارند، شلیک نمی‌کنیم.
 
این مقام مسئول مدعی شد:‌ پیش از انجام حمله چندین بار از این مساله مطمئن می‌شویم که اهدافمان غیرنظامی نباشند.