به گزارش پارس به نقل از فارس، یک روزنامه لبنانی با بیان اینکه بیروت، پیشنهاد اخیر گروه «جبهه النصره» را رد کرد، از عزم حزب‌الله برای آغاز عملیات جدید در منطقه مرزی با سوریه خبر داد.

با تنگ‌تر شدن عرصه بر تروریست‌های فعال در سوریه و قوت گرفتن احتمال تحرک آنها به سوی لبنان، حزب الله خود را برای آغاز عملیات گسترده در مناطق هم‌مرز سوریه آماده می‌کند.

روزنامه «النهار» با علام این مطلب افزود: حزب الله برای حمله به مواضع افراد مسلح در روستاهای سوریه نزدیک به مرزهای لبنان از چندین محور آماده می‌شود. این عملیات با هدف جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح به داخل خاک لبنان انجام می‌شوند.

این گزارش با اشاره به شدت یافتن عملیات بین‌المللی برای محاصره افراد مسلح و از بین بردن آنها در سوریه، عملیات حزب الله در روزهای آینده را حتمی توصیف و تاکید کرد که عملیات حزب از سوی ارتش و ساکنان مناطق مرزی لبنان حمایت می‌شوند.

از طرفی دیگر این روزنامه 14 مارسی لبنان افزود: لبنان از طریق کانال‌های غیر رسمی پیشنهاد اخیر گروه تروریستی «جبهه النصره» را رد کرد زیرا چنین امری غیر انسانی بوده و راه سیطره تروریست‌ها بر مناطق استراتژیک را باز می‌کند. این مناطق استراتژیک تهدیدی برای مناطق مرزی لبنان و همچنین برای پایتخت سوریه به شمار می‌روند.

خانواده‌های گروگان‌های لبنانی در دیدار دوشنبه گذشته خود با نخست وزیر لبنان، پیام افراد مسلح و گروگان‌ گیرها را به وی انتقال دادند. این پیام را در جریان ملاقات با فرزندانشان، از افراد مسلح دریافت کرده بودند.

پدر یکی از گروگان‌های نظامی لبنان گفت: «ابو مالک التلی» سرکرده گروهک «جبهه النصره» خواستار تحویل گرفتن دو روستای «المعره» و «فلیطه» سوریه واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان و آزادی پنج تن از زندانیان زن از زندان‌های لبنان در مقابل آزادی گروگان‌های لبنانی شد.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان سال گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.